Usunięte nielegalne reklamy. Bilans stycznia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

11-02-2022

Usunięte nielegalne reklamy. Bilans stycznia

Kolejne nielegalne reklamy znikają z dróg. W styczniu nasze służby skontrolowały 137 ulic i usunęły 64 nośniki reklamowe, które znajdowały się w pasie drogowym bez zezwolenia.

Na zdjęciu lewym budynek, na którym zamieszczona została nielegalna reklama, na zdjęciu prawym ten sam budynek bez reklamy.

Nielegalne reklamy to zmora naszych dróg. Nie tylko wpływają negatywnie na estetykę przestrzeni publicznej, ale mogą też obniżać poziom bezpieczeństwa. Zdarza się, że nośniki ograniczają widoczność kierowcom i utrudniają przejście pieszym. Irytujące mogą być zwłaszcza ustawione na chodnikach tzw. potykacze, które ograniczają przestrzeń przechodniom.

Dlatego wykorzystanie pasa drogowego jest przez nas stale kontrolowane pod kątem działalności niezwiązanej z funkcją drogi. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są umiejscowione tak, że nie utrudniają poruszania się. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W styczniu przeprowadziliśmy 896 kontroli na 137 ulicach, pod kątem umieszczania reklam. Usunęliśmy 64 nielegalne obiekty, umieszczone w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 66 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 30 decyzji administracyjnych nakładających kary za bezprawne umieszczenie reklam w pasie drogowym, będącym we władaniu ZDM.

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę z przewijaną powierzchnią reklamową typu „scroll” o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosła 4650 zł.

Na zdjęciu lewym nielegalnie zainstalowany kiosk, na zdjęciu prawym to samo miejsce po jego usunięciu.

 

Podane rezultaty są wynikiem nie tylko całodobowej kontroli naszych pracowników w ramach bieżących obowiązków. Bardzo pomocni są również mieszkańcy, którzy informują nas o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest interwencja w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19 115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela, do którego kierujemy prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane od ZDM-u lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Powered by Projectic.pl