Usunięte nielegalne reklamy. Podsumowanie lipca - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

08-08-2022

Usunięte nielegalne reklamy. Podsumowanie lipca

Dbamy o porządek w pasie drogowym, usuwając nielegalne reklamy. W lipcu nasze służby skontrolowały ponad 130 ulic w całym mieście. W wyniku tych działań zniknęło 48 nośników.

Miejsce z reklamą przed i po jej usunięciu.

Nielegalne reklamy nie tylko wpływają negatywnie na estetykę przestrzeni publicznej, ale mogą też obniżać poziom bezpieczeństwa. Zdarza się, że nośniki reklamowe ograniczają widoczność kierowcom i utrudniają przejście pieszym. Dlatego wykorzystanie pasa drogowego jest przez nas stale kontrolowane pod kątem działalności niezwiązanej z funkcją drogi. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są umiejscowione tak, że nie utrudniają poruszania się. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W lipcu przeprowadziliśmy 925 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W wyniku naszych działań zostało usuniętych 48 nielegalnych nośników, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 115 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 68 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Od początku bieżącego roku do końca lipca skontrolowaliśmy 6949 reklam i usunęliśmy 376 nośników ustawionych w pasie drogowym bez zezwolenia, a także wszczęliśmy 739 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych reklam i wydaliśmy 491 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Zgłoszenia mieszkańców

Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy, są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 – za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela. Jako ZDM kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Na lewym zdjęciu nielegalny kiosk postawiony w pasie drogi, na zdjęciu prawym to samo miejsce po rozbiórce kiosku.

KARA

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę o powierzchni 5 m2 kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosłaby 4650 zł.

 

Powered by Projectic.pl