Usuwamy nielegalne obiekty i reklamy – bilans stycznia 2025 r. - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

11-02-2025

Usuwamy nielegalne obiekty i reklamy – bilans stycznia 2025 r.

Psują estetykę, a czasami nawet stwarzają zagrożenie, bo zasłaniają widoczność. Nielegalne obiekty, w tym reklamy, to zmora naszych dróg. Dlatego nie ustajemy w ich likwidacji - w styczniu przeprowadziliśmy 565 kontroli, które doprowadziły do usunięcia 29 nieprzepisowych obiektów.

Pas drogowy jest przez nas stale kontrolowany. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są usytuowane tak, że nie wpływają na zagrożenie bezpieczeństwa. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W styczniu przeprowadziliśmy 565 kontroli, w tym 256 dotyczących reklam. W wyniku naszych działań usunięte zostały 24 reklamy i 5 innych nielegalnych obiektów umieszczonych w pasie drogowym bez naszej zgody.

Wszczęliśmy też 149 postępowań administracyjnych (w tym 79 dotyczących reklam) zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych obiektów oraz wydaliśmy 127 decyzji administracyjnych (w tym 83 dotyczących reklam) o nałożeniu kary.

Takie efekty to nie tylko rezultaty całodobowej kontroli naszych pracowników w ramach bieżących obowiązków. Bardzo pomocni są również mieszkańcy, którzy informują nas o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest interwencja w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Nośniki nieodebrane od ZDM-u lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Kopia
Kontrola pasa drogowego - podsumowanie działań w 2025 r.

Łącznie
🔎 Liczba kontroli ogółem

565

🪧 Liczba kontroli reklam

256

Liczba usuniętych obiektów ogółem

29

📊 Liczba usuniętych reklam

24

🖇 Liczba wszczętych postępowań ogółem

149

📌 Liczba wszczętych postępowań - reklamy

79

📝 Liczba wydanych decyzji ogółem

127

👉 Liczba wydanych decyzji - reklamy

83

Ostatnia aktualizacja tabeli: 11.02.2025 r.

Kara

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosłaby 4650 zł.

Sprawdzanie legalności reklam jest elementem szerszej kontroli pasa drogowego. Zwracamy uwagę, czy też inne obiekty, jak np. kioski czy stoiska handlowe, zostały ulokowane za naszą zgodą. Dlatego w całym 2024 r. przeprowadziliśmy łącznie 10,3 tys. kontroli, które skutkowały usunięciem nielegalnych 457 reklam i 384 innych obiektów w pasie drogowym. Wśród nich znalazły się m.in. pojemniki na odzież używaną i wygrodzenia.

Zajęcie pasa drogowego bez naszej zgody wiąże się z karą. W 2024 r. wszczęliśmy 1713 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych obiektów (w tym 989 postępowań dotyczyło reklam) oraz wydaliśmy 1434 decyzje administracyjne o naliczeniu kary na właścicieli nielegalnych obiektów (w tym 751 decyzji dotyczących reklam).

Powered by Projectic.pl