Pas drogowy jest przez nas stale kontrolowany – sprawdzamy czy znajdujące się tam obiekty (w tym reklamy) mają odpowiednie zezwolenie. W tym miesiącu w wyniku przeprowadzonych kontroli (700 skontrolowanych reklam), z pasa drogi zniknęło 96 reklam. W marcu wydaliśmy także 134 decyzje administracyjne, nakładające kary na właścicieli nielegalnych obiektów (w tym 114 dotyczących reklam).
Zgłoszenia mieszkańców
Efekty naszej pracy to rezultat całodobowej kontroli pasa drogowego, którą przeprowadzają nasi pracownicy w ramach bieżących obowiązków. Jednak bardzo często to właśnie mieszkańcy są dla nas cennym źródłem informacji i to dzięki nim również pozyskujemy informację o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia przez mieszkańca jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można to zrobić za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM. W pierwszej kolejności wysyłamy informację do właściciela z prośbą o odbiór. Naliczamy też koszty związane z koniecznością usunięcia danego obiektu. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.