W lipcu nasze służby skontrolowały prawie 90 warszawskich ulic. W efekcie usunięto 50 nielegalnych reklam. Przeprowadziliśmy 575 kontroli. Sprawdziliśmy 294 reklamy. Dzięki naszym działaniom z ulic zniknęło 101 nielegalnych obiektów, w tym 50 reklam (2 nośniki umieszczone na przyczepach samochodowych oraz 8 reklam na samochodach). Wszczęto 174 postępowania administracyjne zmierzające do ukarania właścicieli nielegalnych nośników (73 dotyczyło reklam) oraz wydano 184 decyzje administracyjne nakładające kary.
O miejscach, w których mogą znajdować się nielegalne obiekty (w tym reklamy), nasi kontrolerzy bardzo często dowiadują się od mieszkańców. Państwa pomoc jest niezwykle ważna.
Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem by nas powiadomić jest przesłanie zgłoszenia przez:
Miejskie Centrum Kontaktu – użycie aplikacji, strony internetowej lub informacja telefoniczna 19115.
Usunięte przez nas reklamy trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.