Usuwamy nielegalne reklamy - bilans listopada - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

12-12-2022

Usuwamy nielegalne reklamy – bilans listopada

Kontrolujemy pas drogowy, likwidując m.in. nielegalne reklamy. W listopadzie nasze służby przeprowadziły 776 kontroli na 136 ulicach i usunęły 38 nieprzepisowych nośników.

Na lewym zdjęciu miejsce, w którym postawiono reklamę, na zdjęciu prawym to samo miejsce po jej uprzątnięciu.

Nielegalne reklamy to zmora naszych dróg. Nie tylko wpływają negatywnie na estetykę przestrzeni publicznej, ale mogą też obniżać poziom bezpieczeństwa. Zdarza się, że nośniki reklamowe ograniczają widoczność kierowcom i utrudniają przejście pieszym.

Dlatego wykorzystanie pasa drogowego jest przez nas stale kontrolowane pod kątem działalności niezwiązanej z funkcją drogi. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są umiejscowione tak, że nie utrudniają poruszania się. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W listopadzie przeprowadziliśmy 776 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W wyniku naszych działań zostało usuniętych 38 nielegalnych nośników, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 93 postępowania administracyjne zmierzające do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 47 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Zgłoszenia mieszkańców

Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy, są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 – za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela. Jako ZDM kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Na zdjęciu po lewej stronie szyld przymocowany do budynku, po prawej to samo miejsce po jego usunięciu.

 

Kara

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosłaby 4650 zł.

Powered by Projectic.pl