Łącznie skontrolowaliśmy 1040 reklam. W wyniku takich działań usuniętych zostało 107 reklam, w tym 4 nośniki umieszczone na przyczepach samochodowych oraz 3 reklamy na samochodach. Wszczęto 56 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 43 decyzje administracyjne nakładające kary.
Informacje od mieszkańców
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Jak można to zrobić? Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest Miejskie Centrum Kontaktu 19115, za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.
W 2016 roku przeprowadziliśmy łącznie 8322 kontrole. Skontrolowaliśmy 5221 reklam, z których 1452 zostały usunięte.