Usuwamy nielegalne reklamy - bilans stycznia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

08-02-2023

Usuwamy nielegalne reklamy – bilans stycznia

Psują estetykę, a czasami nawet stwarzają zagrożenie, bo zasłaniają widoczność. Nielegalne reklamy to zmora naszych dróg, dlatego nie ustajemy w ich likwidacji. W styczniu na 137 ulicach skontrolowaliśmy 902 reklamy i usunęliśmy 45 nieprzepisowych nośników.

Na lewym zdjęciu trawnik z nielegalną reklamą, po prawej stronie trawnik bez reklamy.

Pas drogowy jest przez nas stale kontrolowany. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są usytuowane tak, że nie wpływają na zagrożenie bezpieczeństwa. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W styczniu przeprowadziliśmy 902 kontrole pod kątem umieszczania reklam.  W wyniku naszych działań zostało usuniętych 45 nielegalnych obiektów, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 36 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 52 decyzje administracyjne nakładające kary.

Takie efekty to nie tylko rezultaty całodobowej kontroli naszych pracowników w ramach bieżących obowiązków. Bardzo pomocni są również mieszkańcy, którzy informują nas o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest interwencja w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela, do którego kierujemy prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane od ZDM-u lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

 

Na zdjęciu po lewej stronie nielegalna instalacja reklamowa, po prawej to samo miejsce po usunięciu instalacji.

 

Kara

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosłaby 4650 zł.

Powered by Projectic.pl