W listopadzie przeprowadziliśmy 1231 kontroli, podczas których sprawdziliśmy 1011 reklam. W wyniku naszych działań z pasa drogi zniknęło 139 nielegalnych obiektów, w tym 106 reklam.
Wszczęto łącznie 167 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników (123 dotyczyły reklam) oraz wydano 109 decyzji administracyjnych nakładających kary.
Zgłoszenia mieszkańców
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.