Usuwamy nielegalne reklamy - podsumowanie lutego - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

11-03-2022

Usuwamy nielegalne reklamy – podsumowanie lutego

Psują estetykę i szpecą, a czasami bywa, że nawet zasłaniają kierowcom widoczność. Nielegalne reklamy są przez nas sukcesywnie usuwane z pasa drogowego. W lutym nasze służby przeprowadziły 801 kontroli na 137 ulicach i usunęły 44 nieprzepisowe nośniki.

Miejsce, w którym znajdowała się nielegalnie zainstalowana reklama po jej uprzątnięciu.

Nielegalne reklamy to zmora naszych dróg. Nie tylko wpływają negatywnie na estetykę przestrzeni publicznej, ale mogą też obniżać poziom bezpieczeństwa. Zdarza się, że nośniki reklamowe ograniczają widoczność kierowcom i utrudniają przejście pieszym.

Dlatego wykorzystanie pasa drogowego jest przez nas stale kontrolowane pod kątem działalności niezwiązanej z funkcją drogi. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są umiejscowione tak, że nie utrudniają poruszania się. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W lutym przeprowadziliśmy 801 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W wyniku naszych działań zostały usunięte 44 nielegalne nośniki, umieszczone w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 103 postępowania administracyjne zmierzające do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 85 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę z przewijaną powierzchnią reklamową typu „scroll” o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosła 4650 zł.

Nielegalna reklama w pasie drogi, która została zdemontowana.

 

Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy, są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Jak można to zrobić? Najprościej i zarazem najskuteczniej jest interweniować w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela. Jako ZDM kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Powered by Projectic.pl