W sierpniu przeprowadziliśmy 616 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W wyniku naszych działań zostało usuniętych 66 nielegalnych obiektów, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.
Wszczęto też 97 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 102 decyzje administracyjne nakładające kary.
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy, są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Jak można to zrobić? Najprościej i zarazem najskuteczniej jest interweniować w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.
Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela. Jako ZDM kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.