W sierpniu przeprowadziliśmy 813 kontroli, podczas których sprawdziliśmy 552 reklamy. W wyniku naszych działań z pasa drogi zniknęło 149 nielegalnych obiektów, w tym 91 reklam (8 nośników umieszczonych na przyczepach samochodowych oraz 9 reklam na samochodach).
Wszczęto łącznie 116 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników (45 dotyczyło reklam) oraz wydano 152 decyzji administracyjnych nakładających kary.
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.