Obniżanie krawężników, montaż płyt ostrzegawczych czy pasów prowadzących – choć zazwyczaj nie są to wielkie inwestycje, to poprawa dostępności jest szczególnie ważna dla komfortu i bezpieczeństwa osób starszych czy z niepełnosprawnościami, ale także dla matek z wózkami, rowerzystów i pieszych.
Usuwanie barier architektonicznych trwa przez cały rok. Udogodnienia wprowadzane są w pojedynczych miejscach, ale także podczas większych remontów – nawierzchni jezdni, chodników, ścieżek rowerowych czy przystanków komunikacji miejskiej. W efekcie każdego roku z ulic znika kilkadziesiąt barier.
Do postępowania zgłosiły się trzy firmy. Teraz ich oferty będą analizowane. Na usuwanie barier architektonicznych w 2019 roku planujemy przeznaczyć 1,8 mln zł. Jeżeli uda się rozstrzygnąć przetarg, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania miejscowych remontów nawierzchni, obniżania krawężników oraz wymiany zniszczonych elementów infrastruktury drogowej.