Oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna, awaryjne uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodników, znaki drogowe – to najczęściej pojawiające się zgłoszenia. W ubiegłym roku podjęliśmy 1226 interwencji, które zakończyły się zabezpieczeniem awarii. Najwięcej interwencji – 807 – dotyczyło dróg powiatowych. Na drogach wojewódzkich interweniowaliśmy 219 razy, a na krajowych 75.
Do zabezpieczenia awarii dotyczących wykruszeń nawierzchni jezdni zużyliśmy 15 870 kg masy asfaltowej na zimno. To najprostszy i najszybszy (ale doraźny) sposób uzupełniania ubytków w nawierzchni zagrażających bezpieczeństwu ruchu kołowego. W sytuacji, kiedy awaria występuje na drodze, która nie jest w naszym zarządzie, Pogotowie Drogowe niezwłocznie zabezpiecza teren i przekazuje informację do właściwej jednostki. Jeśli droga znajduje się w naszym zarządzie, docelową naprawę asfaltem lanym zlecamy naszemu wykonawcy.
Dla porównania – w 2016 roku podjęliśmy 1107 awarii, a w 2015 – 684, zużywając odpowiednio 7500 i 1200 kg masy asfaltowej.
W kontakcie
Jesteśmy w stałym kontakcie z mieszkańcami. W 2017 roku otrzymaliśmy ok. 40 tys. zgłoszeń (zarówno od mieszkańców, jak i od innych jednostek miejskich). Ponad połowa za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Z roku na roku zgłoszeń jest coraz więcej: 2012 r. – 28 tys., 2013 r. – 31 tys., rok później 34 tys., 2016 – 36 tys.
Mieszkańcy najczęściej zgłaszali wykruszenia w jezdni, na chodnikach czy drogach dla rowerów, niedziałające oświetlenie czy sygnalizację świetlną oraz brakujące elementy organizacji ruchu wpływające na bezpieczeństwo ruchu drogowego (np. słupki). W ubiegłym roku pracownicy Pogotowia Drogowego – prowadząc korespondencję dotyczącą zgłoszeń, interwencji i zabezpieczania awarii – otrzymali ok. 190 tys. maili.
Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Telefony i maile od mieszkańców pozwalają nam działać jeszcze sprawniej i jeszcze szybciej zabezpieczać awarie. Od 1 stycznia wszystkie sprawy dotyczące awarii można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Przestał bowiem funkcjonować osobny numer telefonu do Pogotowia Drogowego. Zmiana dodatkowo usprawni proces obsługi mieszkańców.