W pogotowiu przez całą dobę - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

08-01-2018

W pogotowiu przez całą dobę

Początek roku to tradycyjnie czas na podsumowanie rocznych działań Pogotowia Drogowego. Nasi pracownicy przez całą dobę, siedem dni w tygodniu patrolują ulice i pilnują stanu infrastruktury drogowej. W 2017 roku zabezpieczyliśmy ponad 1200 awarii, które bezpośrednio zagrażały bezpieczeństwu uczestników ruchu.

Pogotowie Drogowe.

Oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna, awaryjne uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodników, znaki drogowe – to najczęściej pojawiające się zgłoszenia. W ubiegłym roku podjęliśmy 1226 interwencji, które zakończyły się zabezpieczeniem awarii. Najwięcej interwencji – 807 – dotyczyło dróg powiatowych. Na drogach wojewódzkich interweniowaliśmy 219 razy, a na krajowych 75.

Do zabezpieczenia awarii dotyczących wykruszeń nawierzchni jezdni zużyliśmy 15 870 kg masy asfaltowej na zimno. To najprostszy i najszybszy (ale doraźny) sposób uzupełniania ubytków w nawierzchni zagrażających bezpieczeństwu ruchu kołowego. W sytuacji, kiedy awaria występuje na drodze, która nie jest w naszym zarządzie, Pogotowie Drogowe niezwłocznie zabezpiecza teren i przekazuje informację do właściwej jednostki. Jeśli droga znajduje się w naszym zarządzie, docelową naprawę asfaltem lanym zlecamy naszemu wykonawcy.

Dla porównania – w 2016 roku podjęliśmy 1107 awarii, a w 2015 – 684, zużywając odpowiednio 7500 i 1200 kg masy asfaltowej.

W kontakcie

Jesteśmy w stałym kontakcie z mieszkańcami. W 2017 roku otrzymaliśmy ok. 40 tys. zgłoszeń (zarówno od mieszkańców, jak i od innych jednostek miejskich). Ponad połowa za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Z roku na roku zgłoszeń jest coraz więcej: 2012 r. – 28 tys., 2013 r. – 31 tys., rok później 34 tys., 2016 – 36 tys.

Mieszkańcy najczęściej zgłaszali wykruszenia w jezdni, na chodnikach czy drogach dla rowerów, niedziałające oświetlenie czy sygnalizację świetlną oraz brakujące elementy organizacji ruchu wpływające na bezpieczeństwo ruchu drogowego (np. słupki). W ubiegłym roku pracownicy Pogotowia Drogowego – prowadząc korespondencję dotyczącą zgłoszeń, interwencji i zabezpieczania awarii – otrzymali ok. 190 tys. maili.

Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Telefony i maile od mieszkańców pozwalają nam działać jeszcze sprawniej i jeszcze szybciej zabezpieczać awarie. Od 1 stycznia wszystkie sprawy dotyczące awarii można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Przestał bowiem funkcjonować osobny numer telefonu do Pogotowia Drogowego. Zmiana dodatkowo usprawni proces obsługi mieszkańców.

Powered by Projectic.pl