W rejonie stacji PKP Ursus krzyżują się jednokierunkowe fragmenty jednopasmowych ulic Spisaka i Sosnkowskiego oraz jednopasmowa dwukierunkowa ulica Regulska. Ostatnia z wymienionych ulic kończy tutaj swój bieg i stanowi jedynie dojazd do parkingu oraz pętli autobusowej i kilku domów. U zbiegu tych stosunkowo niewielkich ulic znajduje się bardzo duża tarcza skrzyżowania, które rozciąga się na przeszło 600 metrów kwadratowych. Taki układ nie ma żadnego praktycznego uzasadnienia i jest nieczytelny dla kierowców. Na rozległym skrzyżowaniu brakuje też przejść dla pieszych.
Zaprojektowaliśmy w tym miejscu proste rondo, które uporządkuje ruch. Projekt został przygotowany w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego. Geometria ronda bierze pod uwagę konieczność zapewnienia pełnej przejezdności dla miejskich autobusów dojeżdżających do przystanków na pobliskiej pętli.
Zostaną również wyznaczone przejścia dla pieszych przez ulice Spisaka i Sosnkowskiego. W ramach prac na tych ulicach zostanie również wdrożony kontraruch rowerowy, czyli dopuszczenie ruchu rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych. To element pomysłu zgłoszonego w budżecie obywatelskim, który przewiduje pakiet rowerowych usprawnień w różnych częściach dzielnic Ursus.
Oferty w przetargu można składać do 7 sierpnia. Dokumentacja przetargowa jest dostępna na stronie ZDM. Prace chcemy zrealizować w tym roku.