Na kilometrowym odcinku ul. Czecha ułożymy ponad 8,5 tys. mkw. nowego asfaltu. Poprawimy też bezpieczeństwo w rejonie skrzyżowania z ul. Sejmikową. W ostatnich latach doszło tu do kilkudziesięciu niebezpiecznych zdarzeń drogowych.
Podpisana właśnie umowa oznacza, że wracamy na ul. Czecha. W zeszłym roku nowy asfalt ułożyliśmy na północnej jezdni, od skrzyżowania ul. Trakt Brzeski z 1 Praskiego Pułku i Jana Pawła II w Wesołej do skrzyżowania ul. Czecha z Kościuszkowców i Kajki w Wawrze.
Długa gwarancja, dobra cena
W przetargu na remont południowej jezdni ul. Czecha wpłynęły w sumie 3 oferty w przedziale od 3,1 do 3,8 mln zł. Oferty złożone przez firmy PORR (3,3 mln zł) oraz WEGARTEM (3,1 mln zł) zostały odrzucone ze względów formalnych. Wybraliśmy jednak tę od firmę Colas Polska o wartości 3 855 749,52 – oferta spełniła wszystkie wymogi, a cena mimo tego, że najwyższa, to i tak wciąż poniżej kosztorysu. Co ważne, Colas Polska udzieli na wykonane prace aż 84 miesiące gwarancji.
Zaczniemy i skończymy w wakacje
Remont tak ważnego ciągu komunikacyjnego z pewnością wygeneruje utrudnienia w ruchu. Dlatego chcemy, aby prace zaczęły i zakończyły się w wakacje. Wtedy na warszawskich drogach jest zdecydowanie mniej samochodów. Dokładny harmonogram jest właśnie ustalany – datę startu prac będziemy podawać w kolejnych komunikatach.
Frezowanie na sterydach
Ulica Czecha jest drogą prowadzącą ruch ponadlokalny oraz tranzytowy. Według przeprowadzonych przez nas pomiarów, natężenie ruchu w kierunku wschodnim dochodzi do 1739 pojazdów na godzinę. Oznacza to, że nawierzchnia jezdni będzie musiała być odpowiednio wzmocniona – szczególnie z uwagi na wysokie natężenie ruchu samochodów ciężarowych oraz autobusów transportu publicznego.
Aby efekty planowanego remontu utrzymały się jak najdłużej, nawierzchnia jezdni zostanie wzmocniona specjalną siatką stalową. Ma ona sześciokątne oczka i wykonana jest z podwójnie splatanego drutu. Specjalnie opracowana technologia sprawia, że jest ona wyjątkowo elastyczna. Tego typu rodzaj siatki traktowany jest jako chroniąca podbudowę warstwa konstrukcyjna jezdni. Wykorzystuje się ją głównie na trasach wylotowych, tam, gdzie samochody rzadko się zatrzymują.
Nie tylko asfalt
Oprócz naprawy nawierzchni jezdni, na ul. Czecha chcemy poprawić też bezpieczeństwo. W rejonie skrzyżowania z ul. Sejmikową poprawiona zostanie geometria drogi na pasie do skrętu w prawo. Takie rozwiązanie jest spowodowane licznymi niebezpiecznymi zdarzeniami. W tym miejscu kierowcy wypadali na wyspę dzielącą – od 2020 roku zanotowaliśmy w sumie 48 takich zdarzeń.
Projekt zakłada wprowadzenie szykany na pasie do skrętu w prawo – wymusi to zmniejszenie prędkości przed wjazdem w ulicę Sejmikową. Dodatkowo przed przejściem dla pieszych wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h.