Wałbrzyska z nowymi chodnikami i fragmentem nawierzchni - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

22-12-2020

Wałbrzyska z nowymi chodnikami i fragmentem nawierzchni

Poprawiliśmy komfort pieszych na ul. Wałbrzyskiej. Wybudowaliśmy chodnik po północnej stronie między ulicami Wróbla a Dominikańską, a istniejący przy cmentarzu wyremontowaliśmy. Kierowcy też zyskali – wybudowaliśmy zatokę postojową i naprawiliśmy nawierzchnię jezdni.

Wyremontowana ulica Wałbrzyska.

Dotychczas północna strona ul. Wałbrzyskiej nie była przyjazna niezmotoryzowanym. Chodnika brakowało między ulicami Wróbla a Dominikańską i piesi zmuszeni byli korzystać z trotuaru naprzeciwko. Aby nie było to konieczne, mieszkańcy zgłosili w budżecie obywatelskim odpowiedni projekt, który głosami 333 osób został wybrany do realizacji.

Prace budowlane właśnie się zakończyły. Polegały nie tylko na budowie nowego chodnika. Wzdłuż niego na wysokości cmentarza utworzyliśmy zatokę do parkowania na 15 miejsc postojowych, w tym dwie „koperty” dla osób z niepełnosprawnościami. W pobliżu bramy cmentarnej wytyczyliśmy nowe przejście dla pieszych, aby pieszym, którzy wcześniej zaparkowali samochód, skrócić drogę do cmentarza.

Drugi element projektu mieszkańców wiązał się z poprawą bezpieczeństwa na ul. Dominikańskiej. W azyle dla pieszych wyposażyliśmy dwa przejścia przez tę ulicę – przy skrzyżowaniu z ul. Wałbrzyską i przy kościele w rejonie skrzyżowania z ul. Niedźwiedzia.

Na tym zmiany się nie skończyły. Przebudowaliśmy chodnik po południowej stronie ul. Wałbrzyskiej. Do tej pory na wysokości cmentarza piesi zmuszeni byli iść po nierównym asfalcie, którego nawierzchnię fragmentami uzupełniały stare płyty. Zastąpiliśmy ją nowymi, estetycznymi płytami betonowymi.

Ostatnią częścią zmian na ul. Wałbrzyskiej była wymiana nawierzchni jezdni. Kilkanaście dni temu na odcinku między ulicami Wróbla a Dominikańską położyliśmy nowy asfalt. Przy okazji przeprowadziliśmy też prace naprawcze na mokotowskim fragmencie ul. Nowoursynowskiej – między ul. Elsnera a Doliną Służewiecką. Wiązały się z usuwaniem kolein w trzech zatokach przystankowych i na dwóch pasach dojazdowych do skrzyżowania z Doliną Służewiecką na odcinku ok. 80 metrów.

Powered by Projectic.pl