Tradycyjnie już prace związane z frezowaniem rozpoczniemy w piątek o 22.00 a zakończymy w poniedziałek o 04.00 rano. Nową nawierzchnię otrzymają dwa odcinki ul. Strażackiej. Pierwszy to fragment od ul. Chełmżyńskiej (od granicy robót związanych z budową ronda) do węzła z ul. Żołnierską (w rejonie Żołnierskiej nowa nawierzchnia pojawi się w ramach trwającej przebudowy tej ulicy, która zakończy się w 2018 r.). Drugim remontowanym odcinkiem jest ten od węzła z ul. Żołnierską do ul. Zesłańców Polskich.
Obecnie na miejscu trwają prace przygotowawcze – głównie brukarskie.
W związku z frezowaniem ul. Strażacka na wspomnianych odcinkach będzie zamknięta dla ruchu. Objazd poprowadzono ulicami: Chełmżyńska – Marsa – al. gen. A. Chruściela „Montera”.
Stan nawierzchni
Remont poprzedziliśmy szczegółową analizą stanu technicznego nawierzchni. Miała ona na celu wskazać, w jakiej kondycji jest nawierzchnia i podbudowa wskazanej ulicy, a także zaproponować technologię jej naprawy i wzmocnienia. Dzięki temu nowy asfalt będzie nawet o kilka lat dłużej służył mieszkańcom. Analizę wykonał na nasze zlecenie Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Przeprowadzono oględziny i badanie stanu nawierzchni, wraz ze szczegółowym badaniem liczby i wielkości uszkodzeń.
W analizie stan nawierzchni ul. Strażackiej oceniono jako zły. Stwierdzono spękania, których stopień wskazuje na silną degradację podbudowy. Wyraźną koleinę zaobserwowano na całym odcinku. Przy zastosowaniu technologii weekendowego frezowania polegającej na ułożeniu zbrojenia całej powierzchni siatką szklaną nasączoną asfaltem i wymianie warstw asfaltowych z podniesieniem niwelety drogi, trwałość takiej naprawy powinna wynieść minimum 8 lat. Sama wymiana warstw asfaltowych bez podnoszenia niwelety miałaby trwałość nie większą niż 1 rok.