Wiadukt na Marywilskiej otwarty dwa tygodnie wcześniej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

15-06-2023

Wiadukt na Marywilskiej otwarty dwa tygodnie wcześniej

Kierowcy mogą już korzystać z całej szerokości wiaduktu na Marywilskiej. Od 7 kwietnia wprowadzony został tu ruch wahadłowy. Taka organizacja miała potrwać do końca czerwca. Prace udało się zakończyć jednak aż dwa tygodnie wcześniej. W kolejnych tygodniach będą prowadzone ostatnie prace związane z infrastrukturą elektryczną – jednak bez wpływu na ruch kołowy.

Remont wiaduktu rozpoczął się na początku września 2022 roku. Konstrukcja była przewidziana w całości do rozbiórki i odbudowy. Wykonawca chciał utrzymać ruch na połowie obiektu do czasu odbudowy jego drugiej części i przywrócenia na niej ruchu. Jednak 22 października ubiegłego roku w trakcie rozbiórki doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się podpory. Decyzją Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wiadukt został zamknięty i rozpoczęło się wyburzanie wschodniej części konstrukcji. Zakończyło się ono w grudniu i od tego momentu rozpoczęła się odbudowa wiaduktu.

Walka z zimą

Wykonawca miał spore wyzwanie, bo większość kluczowych prac, głównie konstrukcyjnych, prowadzonych było w zimie. Niskie temperatury zmniejszały tempo wielkoformatowych prac betoniarskich, czyli konstruowania ścian murów oporowych czy ustroju nośnego wiaduktu. Prace utrudniał padający i roztapiający się śnieg. Woda zamarzała w wykopach, przez co nie można było zasypywać fundamentów i rozpocząć budowy nasypu drogowego.

Gdy pogoda się poprawiła, rozpoczęło się osuszanie wykopów i oczyszczanie zbrojenia. Następnie przyszedł czas na betonowanie płyty głównej. W trakcie zastygania betonu, prowadzone były prace ziemne, aby jak najszybciej puścić ruch po obiekcie.

Zwycięstwo

Konstrukcja wiaduktu powstała w błyskawicznym tempie, bo do marca br., czyli w trzy zimowe miesiące. Jednak przygotowanie obiektu do wprowadzenia ruchu wahadłowego wymagało jeszcze wykonania niezbędnych prac – tj. betonowej nawierzchni i ramp najazdowych.

Zachodnia część wiaduktu została otwarta 7 kwietnia. Od tego czasu na nowym obiekcie obowiązywał ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Zapowiadaliśmy, że taka organizacja potrwa do końca czerwca – jednak dzięki sprzyjającej pogodzie, zaangażowaniu wykonawcy oraz odpowiednim nadzorze inspektorów ZDM, roboty udało się zakończyć aż dwa tygodnie wcześniej.

Piesi i rowerzyści

Na wiadukt wrócili również piesi, którzy korzystają z nowego chodnika po zachodniej stronie przejazdu (przy pasie ruchu w kierunku Płochocińskiej). Po wschodniej stronie na razie nie ma takiej możliwości. Wynika to z konieczności wykonania ostatnich prac związanych z infrastrukturą elektryczną. Do dyspozycji są dwie zebry – przy połączeniu obu jezdni Marywilskiej i na drugim krańcu wiaduktu. Przy tym drugim działa sygnalizacja świetlna wyposażona w urządzenie automatycznie wykrywające pieszych i rowerzystów oczekujących na zielone światło.

Rowerzyści również mogą  przejechać jezdnią nad torami. Od strony Płochocińskiej dojadą do wiaduktu swoim pasem, a tuż przed przeprawą będą musieli włączyć się do ruchu na zasadach ogólnych.

Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do początku sierpnia.

Trasy autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego, w rejonie wiaduktu, nie zmienią się.

 

Powered by Projectic.pl