Długi na 60 i szeroki na ponad 17 metrów wiadukt nad bocznicą kolejową na ul. Marywilskiej lata świetności ma już za sobą. Do tej pory z obiektu korzystali kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych, ale też rowerzyści i piesi. Pogarszający się stan techniczny doprowadził do konieczności zwężenia jezdni oraz ograniczenia w ruchu dla pojazdów przekraczających 15 ton.
Wiadukt na Marywilskiej został wybudowany ponad 50 lat temu, kiedy budowniczowie nie mieli jeszcze do dyspozycji wysokiej jakości materiałów. Inna była również technologia. Ze względu na to, remont obiektu jest nieopłacalny. Aby zapewnić długoletnie i bezpieczne użytkowanie należy wybudować go zupełnie od nowa.
Po planowanej przebudowie obiekt ma być usadowiony na solidnej żelbetowej ramie. Dotychczas konstrukcję nośną stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe typu „Płońsk” w trójprzęsłowym wolnopodpartym układzie. Wykonane zostaną też równe, szerokie i wygodne chodniki o szerokości 4 m. Rowerzyści, tak jak do tej pory, będą mogli korzystać ze specjalnie wyznaczonego, szerokiego na ponad 2 m pasa. Na przebudowie zyskają również kierowcy – nowa konstrukcja uniesie nawet najcięższe pojazdy, a każdy z pasów będzie miał 3,5 m szerokości. Odnowiona zostanie również infrastruktura towarzysząca i dojazdy.
W technologii budowy zakładamy wykonanie obiektu połowami przy zastosowaniu podpór tymczasowych.
Przetarg na budowę nowego obiektu został właśnie ogłoszony. Jest to możliwe dzięki temu, że Rada Warszawy przyznała nam pieniądze na realizację takiej inwestycji. Na oferty w przetargu czekamy do 21 czerwca.