Tymczasem ten sam inwestor, czyli firma Ghelamco, rozpoczął już przebudowę terenu w południowo-wschodnim narożniku ronda wraz z fragmentem ulic Pańskiej i Wroniej. Zgodnie z planem prace potrwają do końca kwietnia i obejmą cały teren dookoła wieżowca Warsaw Unit. Wyremontowane zostaną chodniki ze wszystkich czterech stron budynku oraz przystanek autobusowy “Rondo Daszyńskiego 01”. Układ chodników będzie zbliżony jak do tej pory, lecz w wielu miejscach zostaną one poszerzone z wykorzystaniem terenu, który do niedawna zajmowała budowa biurowca.
Projekt stałej organizacji ruchu
Zdecydowanie poprawi się jakość i układ tras rowerowych w tym miejscu. Od strony ulicy Towarowej ciąg pieszo-rowerowy ze starych płyt betonowych zostanie zastąpiony asfaltową drogą dla rowerów. Zgodnie z projektem inwestor wybuduje też dwukierunkowy łącznik rowerowy do ślepej końcówki ulicy Pańskiej. Takie rozwiązanie zastąpi docelowo krótki fragment drogi dla rowerów na ulicy Wroniej, który okazał się niefunkcjonalny i zostanie zlikwidowany. Docelową geometrię i nawierzchnię z asfaltu zyska też droga rowerowa na ulicy Prostej między rondem Daszyńskiego a ulicą Wronią. W kilku punktach pod Warsaw Unit zostaną też zamontowane ogólnodostępne stojaki rowerowe.
Na okres prac obowiązuje czasowa organizacja ruchu. Chodnik i droga dla rowerów zostały zamknięte, a przystanek autobusowy przeniesiony dalej na wschód. Dla pieszych i rowerzystów został wydzielony dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy kosztem jednego pasa jezdni ulicy Prostej.