Był pierwszy, był drugi. Czas na trzeci przetarg na remont i przebudowę stołecznych ulic. Tym razem obejmuje sześć ulic w sześciu dzielnicach. Zajmiemy się ulicami Ciszewskiego, Kasprzaka, Wybrzeże Gdyńskie, Powstańców Śląskich, Senatorską oraz Grochowską. Na oferty czekamy do 17 kwietnia.
Wygodniej dla każdego na Ciszewskiego
Na ursynowskiej ul. Ciszewskiego zajdą większe zmiany niż tylko nowa nawierzchnia jezdni. Ta oczywiście pojawi się na odcinku od ul. Pileckiego (w tym na wschodniej połowie skrzyżowania) do ul. Rosoła. Poza tym zajmiemy się także chodnikami. Po stronie północnej zostanie wyremontowany na całym wspomnianym odcinku wraz z przystankami „Magellana” 02 i „Strzeleckiego” 04. Przy czym na odcinku od al. Komisji Edukacji Narodowej zostanie nieco przebudowany. Natomiast po stronie południowej chodnik odświeżymy między al. Komisji Edukacji Narodowej a ul. Rosoła razem z przystankiem „Ursynów Płd.” 01.
Remont przejdzie również droga dla rowerów po północnej stronie ulicy między al. KEN a ul. Rosoła. Dużą zmianą będzie także wyprostowanie drogi po południowej stronie ulicy, bliżej skrzyżowania z ul. Pileckiego. Po przebudowie nie będzie już przechodzić na drugą stronę chodnika przed przejazdem rowerowym. Z kolei dosłownie po drugiej stronie ulicy wyznaczymy zatoką postojową z parkowaniem równoległym.
Zaplanowaliśmy także rozpłytowania, dzięki którym wzdłuż ul. Ciszewskiego pojawi się więcej zieleni. Rozkujemy zbędny beton po wschodniej stronie skrzyżowania z al. KEN oraz w północno-zachodnim rogu skrzyżowania z ul. Rosoła. Jego nadmiar zniknie także z rejonu przystanków “Magellana” 02, “Strzeleckiego” 04, “Ursynów Płd.” 01.
Na wszystkie te prace przewidzieliśmy 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Rowerem przez skrzyżowanie Powstańców Śląskich z Wrocławską
Duże zmiany szykują się też na Bemowie. Przebudowę przejdzie skrzyżowanie ulic Powstańców Śląskich i Wrocławskiej. To projekt z budżetu obywatelskiego. Pojawi się na nim komplet przejazdów rowerowych. Zostaną oczywiście połączone z istniejącymi trasami w ciągu obu ulic. Przejazd zostanie także wyznaczony przez zjazd z ul. Wrocławskiej w drogę serwisową wzdłuż bazarku. Inwestycja będzie się wiązała z modernizacją sygnalizacji.
Na skrzyżowaniu pojawi się także więcej miejsca na zieleń. Rozpłytujemy między innymi przesadnie szeroki chodnik ciągnący się po południowej stronie ul. Wrocławskiej od budynku nr 27 do skrzyżowania. Teraz służy on głównie do parkowania. Dla kierowców wyznaczymy miejsca na części dotychczasowego chodnika bliżej krawędzi jezdni. Rozpłytowanie przejdą też zbędne fragmenty chodnika w północnym rogu skrzyżowania oraz pas rozdzielający jezdnie na południowo-wschodnim wlocie ul. Wrocławskiej.
Na skrzyżowaniu w ramach inwestycji wyremontujemy także fragmenty chodników w rejonie przejść dla pieszych. Poza nimi remont przejdą również chodniki wzdłuż ul. Wrocławskiej. Od ul. Radiowej do ul. Widawskiej po stronie zachodniej, a od ul. Widawskiej do ul. Blatona i kawałek dalej po stronie wschodniej. Wymianę nawierzchni zaplanowaliśmy też na jezdni ul. Powstańców Śląskich – na odcinku od ul. Wrocławskiej do budynku nr 30 na całej szerokości. Dalej do ul. Piastów Śląskich frezowanie przejdzie jezdnia południowa.
Na te zadania wykonawca będzie miał 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Frezujemy także na Woli, Żoliborzu, Pradze-Płn. i w Śródmieściu
Poza wspomnianymi dwoma ulicami zaplanowaliśmy standardowe frezowania jezdni na czterech kolejnych. Przetarg obejmuje jeszcze ulice Kasprzaka, Senatorską, Grochowską oraz Wybrzeże Gdyńskie. Na pierwszej nowa nawierzchnia pojawi się między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Płocką. Frezowanie przejdą obie jezdnię, w tym skrzyżowanie z ul. Bema. Na ul. Senatorskiej z kolei między ulicami Wierzbową a Miodową. Wykonawca (lub wykonawcy) będą mieli odpowiednio 4 i 3 miesiące na te roboty.
Na Wybrzeżu Gdyńskim zaplanowaliśmy frezowanie obu jezdni. Wschodniej na odcinku od wiaduktu nad łącznikiem z ul. Krasińskiego do ul. Wenedów. Zachodniej na nieco krótszym, bo do przystanku „Cytadela” 01. Wykonawca będzie miał również za zadanie poprawę parametrów łuku ulicy w rejonie ul. Czujnej. Na te prace przewidzieliśmy 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Na ul. Grochowskiej natomiast nowa nawierzchnia pojawi się na północnej jezdni między ulicami Podskarbińską a Wiatraczną, zaś na południowej między ulicami Międzyborską a Modrzewiową. Wykonawca będzie miał na to 4 miesiące.
Warszawskie drogi bez dziur i nierówności
Wymienione ulice to niejedyne, jakie przejdą w tym roku remont. Przede wszystkim nie zabraknie weekendowych frezowań, które na nasze zlecenie wykonuje miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Ponadto pod koniec stycznia i w pierwszej połowie lutego ogłosiliśmy wspomniane już przetargi – podobne do właśnie ogłoszonego – na większe roboty na kilku innych ulicach. W przypadku pierwszego otworzyliśmy już nawet oferty.
Poniżej znajduje się lista ulic, które planujemy wyremontować w ramach ogłoszonych już przetargów: