Rozpoczęły się wakacje, czas więc na konkrety. Rozstrzygnęliśmy kolejny przetarg na remont i przebudowę kolejnych warszawskich ulic. Objął sześć ulic w sześciu dzielnicach. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umów z wybranymi wykonawcami. W przypadku jednej ze wspomnianych ulic ten etap jest już nawet za nami.
Wygodniej dla każdego na Ciszewskiego
Na ursynowskiej ul. Ciszewskiego zajdą większe zmiany niż tylko nowa nawierzchnia jezdni. Ta oczywiście pojawi się na odcinku od ul. Pileckiego (w tym na wschodniej połowie skrzyżowania) do ul. Rosoła. Poza tym zajmiemy się także chodnikami. Po stronie północnej zostanie wyremontowany na całym wspomnianym odcinku wraz z przystankami „Magellana” 02 i „Strzeleckiego” 04. Przy czym na odcinku od al. Komisji Edukacji Narodowej zostanie nieco przebudowany. Natomiast po stronie południowej chodnik odświeżymy między al. Komisji Edukacji Narodowej a ul. Rosoła razem z przystankiem „Ursynów Płd.” 01.
Remont przejdzie również droga dla rowerów po północnej stronie ulicy między al. KEN a ul. Rosoła. Dużą zmianą będzie także wyprostowanie drogi po południowej stronie ulicy, bliżej skrzyżowania z ul. Pileckiego. Po przebudowie nie będzie już przechodzić na drugą stronę chodnika przed przejazdem rowerowym. Z kolei dosłownie po drugiej stronie ulicy wyznaczymy zatoką postojową z parkowaniem równoległym.
Zaplanowaliśmy także rozpłytowania, dzięki którym wzdłuż ul. Ciszewskiego pojawi się więcej zieleni. Rozkujemy zbędny beton po wschodniej stronie skrzyżowania z al. KEN oraz w północno-zachodnim rogu skrzyżowania z ul. Rosoła. Jego nadmiar zniknie także z rejonu przystanków “Magellana” 02, “Strzeleckiego” 04, “Ursynów Płd.” 01.
Przebudową ulicy zajmie się firma firma Fal-Bruk, której oferta wyniosła niecałe 11,5 mln zł. Na wszystkie te prace przewidzieliśmy 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Rowerem przez skrzyżowanie Powstańców Śląskich z Wrocławską
Duże zmiany szykują się też na Bemowie. Przebudowę przejdzie skrzyżowanie ulic Powstańców Śląskich i Wrocławskiej. To projekt z budżetu obywatelskiego. Pojawi się na nim komplet przejazdów rowerowych. Zostaną oczywiście połączone z istniejącymi trasami w ciągu obu ulic. Przejazd zostanie także wyznaczony przez zjazd z ul. Wrocławskiej w drogę serwisową wzdłuż bazarku. Inwestycja będzie się wiązała z modernizacją sygnalizacji.
Na skrzyżowaniu pojawi się także więcej miejsca na zieleń. Rozpłytujemy między innymi przesadnie szeroki chodnik ciągnący się po południowej stronie ul. Wrocławskiej od budynku nr 27 do skrzyżowania. Teraz służy on głównie do parkowania. Dla kierowców wyznaczymy miejsca na części dotychczasowego chodnika bliżej krawędzi jezdni. Rozpłytowanie przejdą też zbędne fragmenty chodnika w północnym rogu skrzyżowania oraz pas rozdzielający jezdnie na południowo-wschodnim wlocie ul. Wrocławskiej.
Na skrzyżowaniu w ramach inwestycji wyremontujemy także fragmenty chodników w rejonie przejść dla pieszych. Poza nimi remont przejdą również chodniki wzdłuż ul. Wrocławskiej. Od ul. Radiowej do ul. Widawskiej po stronie zachodniej, a od ul. Widawskiej do ul. Blatona i kawałek dalej po stronie wschodniej. Wymianę nawierzchni zaplanowaliśmy też na jezdni ul. Powstańców Śląskich – na odcinku od ul. Wrocławskiej do budynku nr 30 na całej szerokości. Dalej do ul. Piastów Śląskich frezowanie przejdzie jezdnia południowa.
Do wykonania tych prac wybraliśmy firmę Efekt, która złożyła ofertę opiewającą na niecałe 6,9 mln zł. Na przeprowadzenie robót będzie miała 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Frezujemy także na Woli, Żoliborzu, Pradze-Południe i w Śródmieściu
Poza wspomnianymi dwoma ulicami zaplanowaliśmy standardowe frezowania jezdni na czterech kolejnych. Przetarg obejmuje jeszcze ulice Kasprzaka, Senatorską, Grochowską oraz Wybrzeże Gdyńskie. Na pierwszej nowa nawierzchnia pojawi się między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Płocką. W tym przypadku mamy już podpisaną umowę, a i jezdnia południowa przeszła już frezowanie. Prace prowadzi firma Colas, która złożyła ofertę w wysokości nieco ponad 4,8 mln zł. Na ul. Senatorskiej z kolei remont przejdzie odcinek między ulicami Wierzbową a Miodową. Zajmie się nim wspomniana firma Efekt. Oferta spółki wyniosła niecałe 530 tys. zł.
Na Wybrzeżu Gdyńskim zaplanowaliśmy frezowanie obu jezdni. Wschodniej na odcinku od wiaduktu nad łącznikiem z ul. Krasińskiego do ul. Wenedów. Zachodniej na nieco krótszym, bo do przystanku „Cytadela” 01. Wykonawca będzie miał również za zadanie poprawę parametrów łuku ulicy w rejonie ul. Czujnej. Na te prace przewidzieliśmy 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zajmie się nimi firma Wegarten, która złożyła ofertę w wysokości trochę ponad 7,9 mln zł.
Na ul. Grochowskiej natomiast nowa nawierzchnia pojawi się na północnej jezdni między ulicami Podskarbińską a Wiatraczną, zaś na południowej między ulicami Międzyborską a Modrzewiową. Na wykonawcę tych prac wybraliśmy firmę Strabag. Oferta wyniosła niecałe 2,9 mln zł. Po podpisaniu umowy spółka będzie miała na wykonanie zadania 4 miesiące.
Warszawskie drogi bez dziur i nierówności
Wymienione ulice to niejedyne, jakie przejdą w tym roku remont. Przede wszystkim nie zabraknie weekendowych frezowań, które na nasze zlecenie wykonuje miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Ponadto ogłosiliśmy już łącznie pięć przetargów na większe roboty na kilku innych ulicach.
Poniżej znajduje się lista ulic, które planujemy wyremontować w ramach ogłoszonych już przetargów:
UWAGA
Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w połowie marca 2025 r., a następnie zaktualizowany o nowe, istotne informacje pod koniec kwietnia 2025 r. (otwarcie ofert) oraz na początku lipca 2025 r. (rozstrzygnięcie).