Wielu chętnych do poprawy bezpieczeństwa „obwodnicy” Gocławia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

18-09-2020

Wielu chętnych do poprawy bezpieczeństwa „obwodnicy” Gocławia

Ogromnym zainteresowaniem cieszy się przetarg na wdrożenie zapowiadanych w lipcu zmian w ciągu ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego na Gocławiu. Do wykonania podzielonych na 5 części prac zgłosiło się łącznie aż 12 firm. Trwa analiza nadesłanych ofert.

Ulica Meissnera przed zmianami.

Ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego tworzy tzw. „obwodnicę” Gocławia. Przecinają ją 24 przejścia dla pieszych. Są niezbędne, ponieważ „obwodnica” okrąża gęsto zabudowany teren pełen osiedli mieszkaniowych z m.in. pięcioma szkołami podstawowymi, licznymi publicznymi i prywatnymi przedszkolami, a także różnymi punktami usługowymi. Aby poprawić bezpieczeństwo, wszystkie te zebry zostały wzięte pod lupę w ramach przeprowadzanego pod naszym nadzorem audytu. Okazało się, że na 24 przejścia aż 21 dostało notę 0 lub 1 i zostało zakwalifikowanych do dokonania na nich zmian.

12 oferentów 

Zmiany te są częścią zapowiadanej przez nas inwestycji, na którą składają się także wyznaczenie infrastruktury rowerowej i utworzenie miejsc do parkowania samochodów. Pod koniec sierpnia ogłosiliśmy przetarg, podzielony na pięć zadań: wytyczenie pasów rowerowych na obu jezdniach ul. Umińskiego, wytyczenie pasów rowerowych na obu jezdniach ul. Meissnera wraz z wymianą nawierzchni, budowa drogi dla rowerów na ul. Saskiej i ul. Egipskiej na odcinku od ul. Lizbońskiej do ul. Afrykańskiej, budowa drogi dla rowerów na ul. Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa, oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Afrykańskiej. Zmiany wiążą się też z uporządkowaniem parkowania.

Otwarcie ofert nastąpiło 14 września. Łącznie zgłosiło się aż 12 oferentów. Zainteresowanych wykonaniem prac w ramach pierwszego zadania jest 6 firm, drugiego – 8, trzeciego – 6, czwartego – 8, a piątego – 4. Teraz zajmujemy się analizą nadesłanych ofert, aby wybrać te najlepsze.

Utworzenie miejsc do parkowania 

Oprócz poprawy bezpieczeństwa pieszych wytyczymy nowe miejsca postojowe. Obecnie przekrój w ciągu Meissnera – Abrahama – Umińskiego jest teoretycznie dwupasmowy, przy czym skrajny prawy pas jest niemal na całej długości wykorzystywany przez kierowców do parkowania. Taki stan rzeczy zostanie utrzymany, ale w uporządkowanej formie — pozwoli to na stworzenie wielu nowych miejsc parkingowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie nieosygnalizowanych przejść dla pieszych.

Dysponujemy już gotowym projektem zmiany organizacji ruchu na ulicach Meissnera i Umińskiego, które są objęte ogłoszonym właśnie przetargiem. Trwają jeszcze prace projektowe dla ulicy Abrahama. Cały ciąg ulic na Gocławiu zostanie zwężony z dwóch pasów do jednego. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, na obecnym skrajnym prawym pasie zostaną wyznaczone równoległe miejsca postojowe. Przewidujemy, że na jezdni ulicy Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125. Na ostatniej z tych ulic przy okazji zmiany organizacji ruchu przeprowadzimy również wymianę zniszczonej nawierzchni jezdni.

Jednopasmowy układ będzie również w rejonie przejść dla pieszych, co powinno znacznie poprawić bezpieczeństwo. Nie będzie już bowiem fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z Fieldorfa i Bora-Komorowskiego, które są wyposażone w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam — z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Pasy rowerowe 

Ostatnim elementem projektu jest wyznaczenie na obu jezdniach “obwodnicy” jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych, jest pomysłem mieszkańców, wybranym w jednej z edycji budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.

Projekt organizacji ruchu dla ul. Meissnera

BPMiT zatwierdzenie 80.20 Meissnera W1.r1 BPMiT zatwierdzenie 80.20 Meissnera.r2

PROJEKT ORGANIZACJI RUCHU DLA UL. Umińskiego

1_PDFsam_Umińskiego (Fieldorfa - Bora-Komorowskiego) - SOR (pasy rowerowe) 2_PDFsam_Umińskiego (Fieldorfa - Bora-Komorowskiego) - SOR (pasy rowerowe)

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl