Rokrocznie, najwięcej wniosków wpływa do nas na zajęcie pasa na Trakcie Królewskim, a po praskiej stronie, na ulicy Francuskiej. Obecnie wpłynęło do nas około 100 wniosków. Decyzje administracyjne są wydawane przez ZDM zazwyczaj od 1 kwietnia do 31 października.
Decyzja formalna
Co ważne, podmiot składający wniosek musi pamiętać o załączeniu do wniosku odpowiednich dokumentów, m.in. projektu organizacji ruchu zaopiniowanego przez Komendę Stołeczną Policji, Wydział Organizacji Ruchu ZDM. Ostatecznie projekt powinien być zatwierdzony przez miejskiego inżyniera ruchu. Wśród dokumentów powinna się też znaleźć mapa geodezyjna z naniesionym szkicem sytuacyjnym oraz wyciąg z Krajowego Rejestru Sądownictwa i dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem.
Ile to kosztuje?
Stawki za zajęcie pasa drogowego są pobierane zgodnie z Uchwałą Rady m. st. Warszawy z dnia 17 marca 2011 r. Na drogach powiatowych to 1,20 za m2, na drogach krajowych i wojewódzkich 1,50 za m2 razy powierzchnia i razy ilość dni. Zgodnie z Zarządzeniem nr 3997/2013 Prezydent m.st. Warszawy, wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego pod ogródki sezonowe na Trakcie Królewskim wymaga uwzględnienia dodatkowych kryteriów i zaleceń konserwatorskich związanych z ograniczeniami dotyczącymi kolorystyki, czy wykorzystywanych materiałów.
W ubiegłym roku wydaliśmy 497 decyzji zezwalających na ustawienie w pasie drogowym ogródków gastronomicznych.
Szczegółowe informacje na temat zezwoleń można znaleźć na naszej stronie internetowej.