Wiosna i lato na mostach – najnowsze pomiary ruchu - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

12-09-2019

Wiosna i lato na mostach – najnowsze pomiary ruchu

Wakacje to czas, w którym można zaobserwować zmniejszony ruch pojazdów, jednak w tym roku ich ilość była rekordowa. Każdej doby przez stołeczne mosty przejeżdżało niemal 640 tys. pojazdów.

Porównaliśmy ruch na ośmiu warszawskich mostach. Z pomiarów wynika, że średnie dobowe natężenie ruchu na wszystkich przeprawach wiosną wyniosło 672 711, a latem 639 422 pojazdów. To odpowiednio o ok. 5,5  i 15 tys. pojazdów więcej niż w 2018 roku i ok. 28 i 44 tys. pojazdów więcej niż w 2017 roku w tym samym czasie.

Najchętniej wybieraną przez kierowców przeprawą od lat jest most Grota-Roweckiego204 849 (wiosna) i 206 487 pojazdów (lato). W 2018 roku było to odpowiednio 196 995 i 198 084 pojazdów.

Drugi był most Łazienkowski – z dobowym ruchem na poziomie 128 194 (wiosna) i 122 643 (lato) pojazdów wobec 133 412 i 118 766 w 2018 r.

Na kolejnych miejscach znalazły się:

  • most Siekierkowski (110 737 pojazdów wiosną i 104 813 latem wobec 110 794 i 101 297 w 2018 r.)
  • most Skłodowskiej-Curie (71 288 pojazdów wiosną i 63 854  latem wobec 69 384 i 61 954 w 2018 r.)
  • most Poniatowskiego (odpowiednio 54 557 i 49 508 pojazdów wobec 53 018 i 49 757 rok wcześniej)
  • most Gdański (52 175 i 45 953 pojazdów; w 2019 r. i 54 423 i 47 396 rok wcześniej)
  • most Śląsko-Dąbrowski (26 535 i 25 170, w 2018 r. odpowiednio 26 124 i 24 384)
  • most Świętokrzyski (24 376 i 20 978 pojazdów wobec 23 094 i 22 899 w 2018 r.).

 

Mimo że natężenie ruchu na mostach w tegorocznych letnich miesiącach spadło o zaledwie 5,2% w porównaniu do miesięcy wiosennych, to po Warszawie jeździło się swobodniej. Spora w tym zasługa m.in. Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, który w Warszawie rozwijany jest już od ponad 10 lat. Do systemu włączonych jest już ponad 320 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, a ich liczba stale rośnie. Mimo że ruch na mostach i ulicach każdego roku się zwiększa, to średnia prędkość przejazdu pozostaje taka sama. Trudno więc wyobrazić sobie Warszawę bez skoordynowanej sygnalizacji świetlnej.

Więcej informacji o pomiarach znajdziecie tutaj.

Powered by Projectic.pl