Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Droga dla rowerów będzie kontynuacją istniejącej trasy, która kończy się w rejonie ul. Karkonoszy. W 2018 r. powstanie kolejny, blisko 3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy do ul. Bystrej. Droga dla rowerów będzie przebiegać po północno-zachodniej stronie jezdni, ruch będzie jednak możliwy także po drugiej stronie, dzięki wykorzystaniu istniejącej jezdni serwisowej. Równocześnie powstanie również droga dla rowerów i chodnik wzdłuż ul. Bystrej do granicy z Ząbkami.
Na inwestycji skorzystają też piesi. Na całym odcinku wzdłuż drogi dla rowerów powstanie nowy, równy chodnik. Uporządkowana zostanie także zieleń uliczna.
Koncepcja nowej trasy rowerowej została opracowana po konsultacjach społecznych. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał za zadanie opracować na jej podstawie szczegółową dokumentację budowlaną, a później wybudować drogę. Prace objęte przetargiem to I etap inwestycji. Drugi będzie obejmował odcinek od ul. Bystrej do Trasy Toruńskiej, przebiegający częściowo przez Warszawę, Ząbki i Marki. Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez te trzy miasta.
Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to już kolejny projekt, jaki Warszawa realizuje w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, poświęconego m.in. rozwojowi sieci rowerowej w aglomeracji. W efekcie współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy oraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13 projektów, dzięki którym zostanie powiększona sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą. Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł. Samorządy dostaną na to ponad 241 mln zł dofinansowania z funduszy europejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnym roku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych tras, wzdłuż takich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska, Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al. Jerozolimskie.
To był pierwszy konkurs na budowę sieci dróg rowerowych w ramach metropolii, w tym roku planowany jest kolejny nabór wniosków. W ramach realizacji spójnego systemu sieci tras rowerowych samorządy metropolii warszawskiej zaplanowały ok. 1,1 tys. km tras rowerowych.