Na Mokotowie działaliśmy od piątkowego wieczora. Roboty rozpoczęliśmy od sfrezowania starego, pełnego ubytków i kolein asfaltu. Następnie przystąpiliśmy do czyszczenia nawierzchni i skropienia jej emulsją asfaltową, aby połączyła nową warstwę wiążącą. Potem ponownie użyliśmy emulsji i ułożyliśmy warstwę ścieralną. Prace zakończyliśmy ostatniej nocy – wymalowaliśmy oznakowanie poziome oraz usunęliśmy znaki poziome i wygrodzenia, ustawione w związku z objazdem.
Odcinek z nowym asfaltem (położyliśmy ponad 10 650 m kw. masy) liczy ponad 800 m. Jest kolejnym w ciągu ul. Wołoskiej, który doczekał się nowej nawierzchni w ostatnich latach. W zeszłym roku naprawiliśmy ją na jezdni zachodniej między ul. Konstruktorską a rondem Unii Europejskiej. Dwa lata temu nierówności usunęliśmy na jezdni serwisowej przy szpitalu.
W tym roku na ul. Wołoskiej pracowaliśmy również przy sygnalizacjach świetlnych. Zmodernizowaliśmy światła na dwóch skrzyżowaniach – z ulicami Dąbrowskiego i z Madalińskiego. W miejsce starych urządzeń zainstalowaliśmy nowe, dostosowane do obecnie obowiązujących standardów. Sygnalizacje w obu lokalizacjach wyposażyliśmy w automatyczne detekcje piesze i rowerowe oraz w akustyczne naprowadzanie. Ponadto na obu skrzyżowaniach wydzieliliśmy bezkolizyjne skręty w lewo. Dodatkowo na „krzyżówce” Wołoskiej z Madalińskiego umożliwiliśmy zawracanie – dla tych, którzy jadą ul. Wołoską od południa.
Więcej remontów nawierzchni
Miniony weekend był trzecim z rzędu, w trakcie którego naprawialiśmy wyeksploatowaną nawierzchnię. Wcześniej – wiosną i latem – również przeprowadzaliśmy analogiczne prace w różnych miejscach miasta. Asfaltowaliśmy m.in. rondo Żaba, północne jezdnie ulic Połczyńskiej (od ul. Powstańców Śląskich do ul. Szeligowskiej) i Słomińskiego (od Dworca Gdańskiego do ronda Zgrupowania AK „Radosław”) czy ulice Ludną, Trocką, Borzymowską, Białołęcką, Krzyckiego i Trakt Lubelski.