W przetargu wpłynęło sześć ofert. Złożyły je Adrog (5 mln 668 tys. 691 zł brutto), Delta (5 mln 986 tys. 93 zł brutto), Efekt (5 mln 891 tys. 700 zł), Mabau (6 mln 27 tys. zł brutto), Rokom (6 mln 824 tys. 117 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” (7 mln 925 tys. 94 zł brutto). Najkorzystniejszą propozycję złożył Adrog i to właśnie tej firmie powierzyliśmy zadanie wprowadzenia zmian na styku Pragi-Północ i Targówka. Umowę powinniśmy podpisać jeszcze przed świętami wielkanocnymi.
Jezdnia bliżej torowiska
Na odcinku od ul. Namysłowskiej do ronda Żaba powstanie droga dla rowerów. Dziś jest tu tzw. teleport, czyli wyrwa w rowerowej infrastrukturze. Nie pozwala ona na przejazd na dwóch kółkach w pełni przepisowo. Rowerzyści muszą omijać pieszych, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji i kolizji.
Jednocześnie wyremontowany zostanie chodnik. Aby zmieścić obok niego ścieżkę rowerową, konieczne stanie się przesunięcie jezdni bliżej torowiska tramwajowego w miejscu przedwojennego bloku podoficerskiego Funduszu Kwaterunku Wojskowego. Dziś jeden z narożników tego budynku znajduje się zaledwie 2,75 m od krawężnika. Zmiana geometrii jezdni pozwoli odzyskać potrzebną przestrzeń i umożliwi poprowadzenie drogi dla rowerów oraz chodnika o odpowiedniej szerokości.
Przy okazji remont przejdzie też przystanek autobusowy „Namysłowska 02”. Zatoka postojowa na wysokości ul. Starzyńskiego 12 zostanie zbudowana od nowa. Będzie w całości do parkowania równoległego, ale za to dłuższa niż dotychczas. Obok znajdzie się niebieska koperta dla osób z niepełnosprawnościami.
Piesi będą lepiej chronieni
Ważnym elementem inwestycji będzie budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez zjazd ul. Starzyńskiego w kierunku ul. Szwedzkiej. Zjazd biegnie łagodnym łukiem i choć zmienia się klasa drogi z głównej na zbiorczą, to spora część kierowców nie redukuje wystarczająco prędkości, zjeżdżając z fragmentu śródmiejskiej obwodnicy Warszawy. W dodatku przed zebrą zjazd rozszerza się. To wpływa na niski poziom bezpieczeństwa – w latach 2015-2020 doszło tu do czterech wypadków, w tym jednego śmiertelnego. Światła sprawią, że niezmotoryzowani uczestnicy ruchu będą tu lepiej chronieni, a podobne zdarzenia drogowe nie powinny mieć miejsca.
Obok przejścia powstanie przejazd rowerowy. Wprowadzone zostanie nowe oznakowanie poziome – jezdnia będzie miała jeden pas, który rozwidli się do trzech w stronę ul. Szwedzkiej za zebrą (dziś rozszerza się tuż przed zebrą). Kierowcy nie będą więc mieli możliwości wyprzedzania przed przejściem.