Wybory Prezydenckie 2025 - zasady umieszczania plakatów - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

24-03-2025

Wybory Prezydenckie 2025 – zasady umieszczania plakatów

18 maja – odbędą się wybory Prezydenta RP. Wzorem lat ubiegłych można umieszczać reklamy wyborcze jedynie na wybranych obiektach inżynierskich takich jak: mosty, wiadukty, estakady, kładki dla pieszych, podlegających Zarządowi Dróg Miejskich (lista obiektów jest załączona poniżej)

Zasady umieszczania reklam wyborczych

Dopuszcza się umieszczanie ww. materiałów wyborczych na zewnętrznej stronie balustrad nad jezdnią z ruchem w kierunku obiektu inżynierskiego, a w przypadku ulicy z jedną jezdnią, możliwe będzie umieszczanie reklam wyborczych nad całą ulicą:

  • Wysokość banneru nie może przekraczać 1 metra.
  • Umieszczenie banneru nie może powodować przesłaniania znaków drogowych, sygnalizatorów świetlnych oraz innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Reklamy nie mogą być umieszczane na tej części kładki, wiaduktu na której znajdują się ekrany.
  • Banery mogą być zamontowane jedynie za pomocą plastikowych obejm niepowodujących niszczenia powłok malarskich.

W celu umieszczenie reklamy wyborczej na ww. obiektach inżynierskich, należy złożyć wniosek do Zarządu Dróg Miejskich o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (formularz wniosku jest dostępny na stronie internetowej ZDM pod adresem: zdm.waw.pl w zakładce sprawy zdm/zezwolenia i identyfikatory /wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację, umieszczenie reklamy – druk KU19a, bądź bezpośrednio w kancelarii przy ul. Chmielnej 120 lub platformą EPUAP).

Powyższy wniosek powinien zawierać:

  • nazwę i siedzibę komitetu wyborczego występującego o zajęcie pasa drogowego;
  • plan sytuacyjny z zaznaczoną lokalizacją reklamy wyborczej,
  • planowany okres umieszczenia reklamy wyborczej,
  • wymiary banneru reklamowego (wysokość x szerokość),
  • podpis pełnomocnika finansowego komitetu wyborczego.

Ile kosztuje opłata za reklamę wyborczą?

Opłatę za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni reklamy, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty za umieszczenie 1 mkw.

Wysokość dziennej stawki opłaty z tytułu umieszczenia reklamy w pasie drogowym została określona w załączniku nr 1 do uchwały Rady m.st. Warszawy nr XI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych (Dz. Urz. woj. Mazowieckiego z 2004 r., Nr 148, poz. 3717 ze zm.) i jest zależna od kategorii drogi, na której usytuowana jest dana kładka dla pieszych, oraz powierzchni reklamowej banera wyborczego:

Bez względu na liczbę godzin zajęcia pasa drogowego w ciągu jednego dnia, dzienną stawkę opłaty pobiera się w pełnej wysokości.

Za umieszczenie reklamy w liniach granicznych pasa drogowego, stawkę należnej opłaty ustala się jak za zajęcie pasa drogowego drogi danej kategorii.

O otrzymaniu zezwolenia decyduje kolejność złożonych kompletnych wniosków.

 

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl