Zarząd Dróg Miejskich

29-06-2018

Wygodniej dla pieszych przy SGH

Nowe przejście dla pieszych przez al. Niepodległości i naziemne dojście do przystanków tramwajowych. Takie zmiany planujemy w rejonie stacji metra Pole Mokotowskie. Uzyskaliśmy zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeszcze w tym roku planujemy przetarg na realizację tej inwestycji.

Projekt dotyczy przebudowy skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Batorego. Dziś na tym skrzyżowaniu brakuje przejścia dla pieszych na północnym wlocie. Z tego powodu piesi, w drodze do parku Pole Mokotowskie, muszą obchodzić skrzyżowanie dookoła. Jeszcze bardziej dotkliwy jest brak naziemnego dojścia do przystanków tramwajowych – można się na nie dostać tylko po wysokich schodach, przez antresolę stacji metra. Dla osób starszych i niepełnosprawnych jest to bariera nie do pokonania, a miejsca na budowę wind brakuje. Skrzyżowanie al. Niepodległości z ul. Batorego nie jest również przyjazne dla kierowców – często dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji, zwłaszcza podczas skrętu w lewo. Trzeba wówczas przeciąć torowisko tramwajowe i 3 pasy ruchu.

Wszystkie te problemy uda się rozwiązać dzięki jednej inwestycji. W ramach przebudowy skrzyżowania zostanie wyznaczone brakujące naziemne przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez al. Niepodległości (po północnej stronie skrzyżowania). Wydzielone zostaną osobne fazy do skrętu w lewo z al. Niepodległości w obu kierunkach.

Dzięki przeznaczeniu lewego pasa dla jadących od strony centrum do skrętu w lewo, możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni za skrzyżowaniem. W miejscu lewego pasa powstanie chodnik, prowadzący do przystanków tramwajowych. W ten sposób pasażerowie zyskają możliwość dojścia na przystanek bez konieczności używania schodów. Na tej zmianie nie ucierpią kierowcy – trzeci pas ruchu obecnie kończy się ledwie 200 metrów dalej, przy Rakowieckiej. Dzięki wydzieleniu faz do skrętu w lewo poprawi się za to bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniu.

Projekt zmian został właśnie zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu. To ważny krok w kierunku realizacji tej inwestycji. Teraz niezbędne jest dokończenie dokumentacji wykonawczej, tak aby jesienią móc ogłosić przetarg na wykonawcę prac.

 

Stopka

Powered by Projectic.pl