Wygodniej rowerem do Ząbek - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

04-04-2017

Wygodniej rowerem do Ząbek

Już wkrótce ul. Radzymińska się zmieni. W maju planujemy remont nawierzchni, zaś do połowy 2018 r. wybudujemy drogę dla rowerów, chodniki i oświetlenie. W przetargu oferty złożyło dwóch wykonawców.

Mężczyzna jadący na rowerze.

Ul. Radzymińska na Zaciszu przejdzie w najbliższym czasie gruntowną metamorfozę. Już w maju nową nawierzchnię zyska jezdnia od granicy Warszawy do ul. Młodzieńczej (jezdnia zachodnia) i Bukowieckiej (jezdnia wschodnia).

To jednak nie wszystko. W toku jest przetarg na kompleksową modernizację pozostałych elementów ulicy. Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Obejmuje ona budowę drogi dla rowerów, remont chodników i oświetlenia oraz budowę mostku nad Kanałem Zaciszańskim.

Droga dla rowerów będzie kontynuacją istniejącej trasy, która kończy się w rejonie ul. Karkonoszy. W 2018 r. powstanie kolejny, blisko 3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy do ul. Bystrej. Droga dla rowerów będzie przebiegać po północno-zachodniej stronie jezdni, ruch będzie jednak możliwy także po drugiej stronie, dzięki wykorzystaniu istniejącej jezdni serwisowej. Równocześnie powstanie również droga dla rowerów i chodnik wzdłuż ul. Bystrej do granicy z Ząbkami.

Na całym odcinku wzdłuż drogi dla rowerów powstanie nowy, równy chodnik. Uporządkowana zostanie także zieleń uliczna. W ramach prac została przewidziana także modernizacja oświetlenia ulicznego oraz budowa oświetlenia drogi dla rowerów.

Złożone oferty mieszczą się w przedziale 9,7-19,5 mln zł. Dokumenty będą teraz analizowane. Wybrany wykonawca będzie miał 14 miesięcy na zrealizowanie inwestycji (nie później niż do 15.06.2018 r.). Oferenci zadeklarowali dodatkowo, że połowę prac wykonają jeszcze w tym roku.

Projekt i budowa

Koncepcja inwestycji została opracowana po konsultacjach społecznych. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał za zadanie opracować na jej podstawie szczegółową dokumentację budowlaną, a później wybudować drogę. Prace objęte przetargiem to I etap inwestycji. Drugi będzie obejmował odcinek od ul. Bystrej do Trasy Toruńskiej, przebiegający częściowo przez Warszawę, Ząbki i Marki. Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez te trzy miasta.

Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to już kolejny projekt, jaki Warszawa realizuje w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, poświęconego m.in. rozwojowi sieci rowerowej w aglomeracji. W efekcie współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy oraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13 projektów, dzięki którym zostanie powiększona sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą. Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł. Samorządy dostaną na to ponad 241 mln zł dofinansowania z funduszy europejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnym roku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych tras, wzdłuż takich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska, Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al. Jerozolimskie.

To był pierwszy konkurs na budowę sieci dróg rowerowych w ramach metropolii, w tym roku planowany jest kolejny nabór wniosków. W ramach realizacji spójnego systemu sieci tras rowerowych samorządy metropolii warszawskiej zaplanowały ok. 1,1 tys. km tras rowerowych.

Powered by Projectic.pl