Rowerzyści mogą już korzystać z przebudowanej drogi dla rowerów w al. Jana Pawła II na Muranowie. Na odcinku między ulicami Nowolipki i Anielewicza nie ma już starej i nierównej kostki. Jest za to asfalt, który jest dziś standardową nawierzchnią tras rowerowych. W Warszawie odsetek takich dróg wynosi już 79%.
Słowo „przebudowa” sugeruje, że zmieniło się coś więcej niż tylko nawierzchnia. Przede wszystkim przebieg drogi został poprawiony. Teraz jest w większości odsunięta i oddzielona pasem zieleni od chodnika. Trasa została także poszerzona do 2,5 m. Teraz zarówno piesi – którzy na całym przebudowanym odcinku mieli dotychczas bardzo szeroki chodnik, częściowo schowany w podcieniach budynku przy ul. Dzielnej 7A – jak i rowerzyści mają wystarczająco dużo miejsce dla siebie.
Poprawiona została także geometria łuków łączących przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Nowolipki. Na skrzyżowaniu wymieniona na asfaltową została także nawierzchnia przejazdu przez al. Jana Pawła II. Z kolei przejazd przez ul. Dzielną został poszerzony.
W ramach inwestycji przeprowadziliśmy także rozpłytowania. Więcej zieleni pojawiło się przede wszystkim w północno-wschodnim i południowo-zachodnim rogu skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Nowolipki. Nieco miejsca pod zieleń przybyło także bliżej ul. Anielewicza, w pobliżu stacji Veturilo.
Mieszkańcy zdecydowali
Przebudowa wspomniane odcinka drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II to zwycięski projekt z budżetu obywatelskiego. To kolejny przykład ogromnego wkładu – a także rosnących potrzeb – jaki mieszkańcy mają w rozwój infrastruktury rowerowej w Warszawie. Tymczasem trwają przetargi na realizację kolejnych projektów z BO:
- Postępu – brakujący odcinek drogi rowerowej po zachodniej stronie, w rej. ulicy Cybernetyki
- Powstańców Śląskich – uspokojenie ruchu i „sierżanty rowerowe” (znaki P-27) na drodze serwisowej na odcinku między Radiową a Wrocławską
- Fosa/Dolina Służewiecka – łącznik rowerowy
- Waryńskiego/Pole Mokotowskie – łącznik rowerowy
- Rosoła/Wesoła – łącznik rowerowy
- Sanguszki – pas rowerowy w kierunku pod skarpę oraz „sierżanty rowerowe” na jezdni prowadzącej w stronę Wisłostrady
Planujemy i realizujemy kolejne rowerowe inwestycje
Poza budżetem obywatelskim w przygotowaniu jest także budowa nowej drogi dla rowerów po wschodniej stronie al. Jana Pawła II. Chodzi o odcinek między al. „Solidarności” a rondem ONZ, dla którego mamy już gotowy projekt. Inwestycja ta otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej. Planujemy również wyremontować w tym roku ciąg pieszo-rowerowy na moście Siekierkowskim. Jesteśmy także zdeterminowani, by na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ulicami Wrocławską i Żołnierzy Wyklętych powstał w tym roku komplet przejazdów rowerowych.
Nowe przejazdy powstaną również na skrzyżowaniu Doliny Służewieckiej z al. Wilanowską. W tym przypadku mamy już wybranego wykonawcę. Szukamy natomiast firmy, która zajmie się budową nowej drogi dla rowerów wzdłuż al. „Solidarności” i ul. Leszno między ul. Okopową a al. Jana Pawła. Właśnie ogłosiliśmy przetarg. W międzyczasie kontynuujemy prace nad budową trasy wzdłuż ul. Andersa między ulicami Nowolipki a Dawidowskiego. Na ukończeniu jest już projekt jej przedłużenia wzdłuż ul. Mickiewicza – od ul. Zajączka aż do pl. Wilsona.