Audytorzy ocenili oświetlenie uliczne w rejonie przejścia oraz przyjrzeli się funkcjonującej tam organizacji ruchu. Podstawą audytu były wizje lokalne przeprowadzane przez audytora w terenie, na konkretnym przejściu. Odbywały się one od poniedziałku do soboty, wykluczając czas opadów. W ramach tych prac zebrane zostały dane m.in. na temat organizacji i geometrii ruchu.
Do badań wykorzystywane są m.in. dalmierze i kółka pomiarowe. Informacje trafiają do specjalnie przygotowanego formularza, uwzględniającego charakterystykę przejścia (m.in. usytuowanie, nawierzchnię, oświetlenie), organizację ruchu, oznakowanie, obecność przystanków autobusowych, parkowanie, widoczność itp. Wykonywane są także pomiary natężenia oświetlenia na przejściach. Zespoły pomiarowe szczegółowo kontrolują przejście za pomocą mierników natężenia oświetlenia. Punkty pomiarowe ustawiono tak, aby każde przejście było badane w podobny sposób, umożliwiający porównanie wyników.
Najczęściej występującym problemem okazuje się ograniczona widoczność z uwagi na parkowanie pojazdów – zwykle w sposób niezgodny z przepisami. Wśród najważniejszych zaleceń są zmiany w parkowaniu, skrócenie długości przejścia, doświetlenie, czyszczenie i konserwacja oświetlenia (w tym eliminacja przeszkód dla światła w postaci np. gałęzi drzew) oraz wymiana źródła światła. Na podstawie tych rekomendacji planujemy prace związane z poprawą bezpieczeństwa.
W 2017 roku audyt obejmie przejścia w czterech dzielnicach: Targówku, Mokotowie, Ursynowie i Bielanach. To w sumie 1069 „zebr”. Prace zakończą się w połowie grudnia.