Ulica Chodecka, wraz z otwarciem nowych stacji II linii metra, ma być dopełnieniem metamorfozy, którą przechodzi ul. Kondratowicza. Remont ul. Chodeckiej na odcinku między ulicami Wyszogrodzką a Kondratowicza, rozpoczęliśmy w pierwszej połowie czerwca. Do dyspozycji mieszkańców jest zupełnie nowa nawierzchnia jezdni, wyremontowane chodniki oraz droga dla rowerów. W ramach prac powstały też dodatkowe miejsca parkingowe.
Kolejny odcinek
Po zakończeniu prac na odcinku od Wyszogrodzkiej do Kondratowicza, przechodzimy do jej kolejnego – od ul. Balkonowej do Matki Teresy z Kalkuty.
Na skrzyżowaniu ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty, założeniem jest utrzymanie ronda. Ponieważ obecne powstało jako tymczasowe do momentu ukończenia budowy drugiej linii metra na Targówek, konieczna jest budowa docelowego. Wprowadzenie ruchu okrężnego sprawdziło się – ruch odbywa się w sposób płynny, nie dochodzi też do niebezpiecznych sytuacji.
W związku z tym wybrana pracowania zaprojektuje rondo tak, że zmieni się geometria wlotu ul. Chodeckiej na odcinku od okrągłego skrzyżowania do ul. Żuromińskiej. Ul. Chodecka zyska m.in. wydzielone skręty w lewo w ulice Żuromińską i Balkonową oraz wydzielony skręt w prawo w ul. Matki Teresy z Kalkuty. Przybędą też równoległe miejsca do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie – szpaler drzew. Dokładne liczby będą znane właśnie po wykonaniu projektu, którego sporządzenie poprzedzi przeprowadzenie przez wybraną pracownię pomiarów ruchu na skrzyżowaniu.
Rada m.st. Warszawy zapewniła środki na wykonanie projektu. Na oferty w przetargu czekamy do 12 stycznia 2023 roku.