Zaprojektujemy rowerowy korytarz w Wesołej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

15-07-2025

Zaprojektujemy rowerowy korytarz w Wesołej

Zaprojektujemy nową trasę rowerową na ulicach Niemcewicza i Wspólnej w Wesołej. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentacji. Wykonawca będzie miał także za zadanie przygotować koncepcję dla dalszego odcinka ul. Wspólnej. Razem z projektowaną przez dzielnicę Wawer trasą wzdłuż ulic Korkowej i Rekruckiej będą stanowić blisko siedmiokilometrowy korytarz między ratuszem w Wesołej a ul. Marsa.

Właśnie ogłosiliśmy przetarg na projekt przebudowy ulic Niemcewicza i Wspólnej w Wesołej. Powstanie także koncepcja dla dalszego odcinka ul. Wspólnej. Głównym założeniem inwestycji jest budowa nowej trasy rowerowej wzdłuż wspomnianych ulic. Powstanie na odcinku między ulicami 1 Pułku Praskiego WP a Płatnerską. Oznacza to przygotowania do budowy ponad trzech kilometrów nowej infrastruktury rowerowej.

Nowa trasa zostanie zaprojektowana w nawiązaniu do projektu trasy wzdłuż ul. Korkowej i ul. Rekruckiej przygotowywanego przez Urząd Dzielnicy Wawer. Budowa „dzielnicowej” drogi może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Będzie przebiegać po wschodniej stronie ul. Rekruckiej i północnej stronie ul. Korkowej. Połączy skrzyżowanie ulic Wspólnej, Korkowej, Płatnerskiej i Jagiellońskiej z ul. Marsa i zostanie dowiązana do istniejącej tam infrastruktury rowerowej.

Po realizacji naszego oraz dzielnicowego projektu rowerzyści zyskają siedmiokilometrowy korytarz od ratusza w Wesołej do ul. Marsa.

Rowerem przez Wesołą

Pierwszy odcinek naszej trasy rozpoczynać się będzie przy wspomnianym ratuszu, gdzie zostanie połączony z infrastrukturą rowerową przy rondzie Bułhaka. Powstanie po północnej stronie drogi jako ciąg pieszo-rowerowy aż do ul. Wspólnej. Wykonawca będzie miał także za zadanie zaprojektować remonty lub przebudowy fragmentów chodnika po południowej stronie ulicy. Poza tym przygotuje zmiany z zakresu bezpieczeństwa, w tym na znajdujących się na tym odcinku zebrach. Przygotowane przez projektanta rozwiązania mają opierać się na audycie bezpieczeństwa przejść dla pieszych.

Dalej trasa będzie przebiegała wzdłuż ul. Wspólnej między ulicami Niemcewicza a Brata Alberta. Na tym zdecydowanie bardziej zabudowanym odcinku ruch pieszy i rowerowy zostanie rozdzielony. Powstanie osobna droga dla rowerów oraz chodnik. Tutaj także zaprojektowane zostaną zmiany z zakresu bezpieczeństwa. Ponadto parkowanie przejdzie reorganizację  – zaprojektowane zostaną zatoki postojowe. Konieczna będzie też przebudowa skrzyżowania ulic Wspólnej i Niemcewicza. Dzięki temu będziemy mogli połączyć projektowaną drogę dla rowerów z tą istniejącą wzdłuż fragmentu ul. Wspólnej na wschód od skrzyżowania.

Koncepcja dla Wspólnej

Dla pozostałego odcinka ul. Wspólnej – między ulicami Brata Alberta a Płatnerską – wykonawca przygotuje koncepcję przyszłej trasy rowerowej. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jak dokładnie może tam taka trasa przebiegać. Z założenia ma to być ciąg pieszo-rowerowy, który również będzie znajdować się po północnej stronie ulicy. Koncepcja ma także brać pod uwagę przebudowę dwóch skrzyżowań – Wspólnej z Szosową oraz Wspólnej, Korkowej, Płatnerskiej i Jagiellońskiej. Powstaną na nich ronda lub sygnalizacja.

Na przygotowanie projektu i koncepcji dla przebudowy ulic Wspólnej i Niemcewicza wybrany wykonawca będzie miał 24 miesiące po podpisaniu umowy. Najpierw jednak będziemy musieli przyjrzeć się nadesłanym ofertom i wtedy zdecydować, która jest najlepsza. Poznamy je 22 lipca.

Powered by Projectic.pl