To będzie już piąte rondo w ciągu ul. Płaskowickiej. Uzgodnienia trwały dłużej niż zakładaliśmy, za co przepraszamy. Mamy już jednak gotowy projekt organizacji ruchu i niezwłocznie ogłosiliśmy przetarg na wyczekiwaną przez mieszkańców inwestycję – przebudowę skrzyżowania z ul. Lanciego. Na oferty czekamy do 28 listopada. Następnie przyjrzymy im się i wybierzemy najlepszą. Po podpisaniu umowy wybrany wykonawca będzie miał 500 dni na wykonanie zadania, w tym na przygotowanie projektów branżowych.
Płynniej…
Ulica Płaskowickiej to jedna z głównych osi Ursynowa. Dodatkowo przebiega nad tunelem POW. Na ul. Lanciego ruch także nie jest mały. Droga ta stanowi główny wyjazd z osiedli położonych na wschód od al. KEN. Ze względu na potok pojazdów jadących ul. Płaskowickiej wyjazd na nią z ul. Lanciego jest często kłopotliwy. Nowe rondo rozwiąże ten problem i upłynni ruch na skrzyżowaniu. Spełni także oczekiwania mieszkańców. Rozwiązanie to sprawdza się już od lat na innych – również i większych – skrzyżowaniach w ciągu ul. Płaskowickiej – z al. KEN, z ul. Stryjeńskich, z ul. Pileckiego i z ul. Roentgena.
Poza przebudową skrzyżowania zajmiemy się także przebudową chodników wzdłuż ul. Płaskowickiej. Po południowej stronie między al. KEN a ul. Lanciego. Z kolei po stronie północnej aż do ul. Cynamonowej. Wyremontowane zostaną też przystanki autobusowe. Zmieni się także nieco skrzyżowanie z ul. Cynamonową. Uspokoimy tam ruch za pomocą wyspy z prefabrykatu. Dzięki temu będzie mogła powstać zatoka autobusowa na pobliskim przystanku w stronę al. KEN.
Dla rowerzystów największą zmianą będzie budowa brakującego odcinka drogi dla rowerów między al. KEN a ul. Cynamonową. Zostanie oczywiście podłączona do istniejących już fragmentów drogi, co zapewni połączenie z trasami w ciągu z al. KEN i ul. Rosoła. Nie zabraknie też przejazdu rowerowego przez ul. Lanciego.
… i bezpieczniej
Nowe rondo nie tylko zapewni płynność ruchu na skrzyżowaniu. Zapewni także większe bezpieczeństwo. Znajdują się tam dwa przejścia dla pieszych. Zebra przez ul. Płaskowickiej w audycie bezpieczeństwa została oceniona na zaledwie 2 w skali 0-5. Problemem jest rozwijana przez kierowców prędkość – ul. Płaskowickiej w tym miejscu to prosty odcinek drogi – a także długość przejścia. Za długie według audytorów jest także przejście przez ul. Lanciego, które ocenili na 3.
Budowa ronda sprawi, że kierowcy zwolnią przed przejściami. Na zebrze przez ul. Lanciego powstanie także azyl, a ten na przejściu przez ul. Płaskowickiej zostanie wydłużony. Ponadto poprawimy lokalizację przejścia między al. KEN a ul. Lanciego, przesuwając ją bliżej skrzyżowania.
W kółko po stolicy
Co roku w Warszawie powstają nowe ronda. Niedawno wyznaczyliśmy jedno na ul. św. Wincentego w rejonie urzędu dzielnicy. Wcześniej wybudowaliśmy nowe ronda na skrzyżowaniach ulic Krasińskiego i Przasnyskiej, Augustówka i Zawodzie oraz Obrońców Tobruku i Powązkowskiej. Przy wszystkich znajdowały się przejścia wymagające poprawy bezpieczeństwa. Ronda i towarzyszące im zmiany ją zapewniły.
Podczas gdy czekamy na oferty dla skrzyżowania ulic Płaskowickiej i Lanciego, kończymy budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty. Planujemy także wyznaczyć je na skrzyżowaniu ulic Bohaterów z Czołową i Messal. I nie będą to na pewno ostatnie ronda, jakie powstaną na warszawskich ulicach.
-
Mapa nowych rond 2014-2025 🔄
