Wszystkie trzy inwestycje mają zostać zakończone do połowy grudnia. Wykonawcy mogą jednak otrzymać dodatkowe punkty w przetargu za skrócenie tego terminu i zakończenie prac w ciągu miesiąca od podpisania umowy.
Batorego
Droga dla rowerów na ul. Batorego zostanie wybudowana na odcinku od ul. Wiśniowej do al. Niepodległości. Połączy istniejący odcinek drogi dla rowerów na Batorego z tą wzdłuż al. Niepodległości. Inwestycja jest częścią projektu „Stary Mokotów – chodniki wolne od rowerów” realizowanego w ramach budżetu partycypacyjnego.
Droga rowerowa na całym odcinku będzie przebiegać po północnej stronie jezdni. Uporządkowana zostanie przestrzeń przed budynkami nr 8 i 10. Parkowanie na tym odcinku zostanie przeniesione do zatok prostopadłych wydzielonych na jezdni (liczba miejsc parkingowych pozostaje bez zmian), zaś w miejscu obecnej zatoki pojawi się droga dla rowerów i zieleń. W sumie na odcinku ok. 300 m zasadzimy 5 nowych drzew i ponad 2,5 tys. krzewów (tawuły, róże i ligustry). Na całej długości wyremontujemy też chodniki – zostaną wykonane z estetycznych płyt betonowych.
Chrościckiego
Ta inwestycja również jest pokłosiem budżetu partycypacyjnego. W jego pierwszej edycji mieszkańcy Włoch wybrali pomysł polegający na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy drogi dla rowerów w szerokim pasie zieleni wzdłuż ul. Chrościckiego. Dokumentacja została wykonana zgodnie z planem przez Urząd Dzielnicy. Aby mieszkańcy mogli skorzystać z nowej trasy, zwróciliśmy się do Rady Warszawy o środki na realizację inwestycji. Dzięki decyzji radnych, nowa trasa powstanie tej jesieni.
Budowa obejmuje odcinek od ul. 4 Czerwca 1989 r. (gdzie łączy się z istniejącymi drogami dla rowerów) do ul. Łuki Wielkie (gdzie możliwe będzie włączenie się do ruchu lub wjazd do parku). Droga dla rowerów będzie asfaltowa, z zachowaniem ciągłości na przecięciach z wjazdami na posesje.
Gilarska
Projekt zakłada remont drogi dla rowerów wzdłuż ul. Gilarskiej i jej połączenie z ciągiem rowerowym i spacerowym wzdłuż Kanału Drewnowskiego. Droga rowerowa na całej długości zostanie wykonana z asfaltu. Tam, gdzie dziś urywa się ślepo, powstanie przejazd rowerowy łączący ją z ciągiem spacerowym po drugiej stronie ulicy. W ten sposób powstanie dogodny ciąg prowadzący w głąb Targówka Mieszkaniowego. Aby zapewnić bezpieczeństwo na planowanym przejeździe rowerowym oraz istniejącym przejściu dla pieszych, projekt zakłada montaż progów wyspowych z obu stron.