Zgłoś awarię przez smartfona - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

28-07-2016

Zgłoś awarię przez smartfona

Codziennie do Zarządu Dróg Miejskich wpływa ponad 30 zgłoszeń z Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

Zauważyłeś dziurę w drodze lub niedziałającą latarnię? Irytuje cię nielegalna reklama przydrożna? Masz pomysł, jak usprawnić ruch, poprawić bezpieczeństwo i wygodę na drogach? Czekamy na twoje zgłoszenie – najlepiej przez system 19115. W ten sposób nie musisz się martwić o prawidłowe zaadresowanie skargi czy wniosku – system przydziela je odpowiedniej komórce urzędu – np. Zarządowi Dróg Miejskich.

Miejskie Centrum Kontaktu to dla ZDM źródło informacji o awariach i usterkach w infrastrukturze drogowej. Dzięki zgłoszeniom mieszkańców, Pogotowie Drogowe może szybciej reagować, ograniczając zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowego. Najwięcej zgłoszeń dotyczy sygnalizacji świetlnej, oświetlenia oraz stanu nawierzchni chodników, dróg rowerowych i jezdni.  Otrzymujemy również wnioski o wytyczenie nowych chodników, przejść dla pieszych, sygnalizacji świetlnych, montaż stojaków rowerowych, postawienie słupków ograniczających parkowanie czy remonty dróg. Mieszkańcy chętnie korzystają z tej formy kontaktu – co roku do ZDM wpływa ok. 12 tys. zgłoszeń, co daje ponad 30 zgłoszeń każdego dnia.

Coraz więcej zgłoszeń otrzymujemy za pośrednictwem aplikacji na smartfony Warszawa 19115. Aplikacja na telefony z systemem iOS, Android i Windows Phone działa w oparciu o nawigację GPS. Korzystanie z aplikacji jest proste. Wystarczy zrobić zdjęcie, określić problem oraz wskazać miejsce zdarzenia. Po niedawnej aktualizacji udostępniono mapy z zaznaczonymi zgłoszeniami, dzięki czemu można sprawdzić, czy ktoś wcześniej nie zgłosił podobnego zdarzenia. Dzięki aplikacji można przeglądać historię swoich zgłoszeń oraz w przypadku reklamacji połączyć się bezpośrednio z numerem 19115.

Zgłoszenia można kierować do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 nie tylko za pośrednictwem aplikacji na smartfony, ale także pod numerem telefonu 19115 (opłata standardowa wg stawki operatora), za pośrednictwem portalu warszawa19115.pl, adresu mailowego kontakt@um.warszawa.pl lub czatu warszawa19115.pl/web/portal/chat. Dzięki kilku kanałom komunikacji system jest dostępny dla każdego. Miejska usługa jest dostępna w trybie całodobowym, przez siedem dni w tygodniu.

Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepów: Google Play, App Store, Windows Phone Store.

Powered by Projectic.pl