W sąsiedztwie północno-zachodniego narożnika znajduje się kilka sklepów i hurtowni. Między jezdnią a budynkami do niedawna przestrzeń wypełniał asfaltowy plac o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych. Nie spełniał żadnej konkretnej funkcji, jedynie czasem parkowali na nim samochody kierowcy, którzy decydowali się wjeżdżać przez pobliską posesję jak najbliżej punktu usługowego.
Miejsce to postanowiliśmy uporządkować. Przede wszystkim zależało nam na estetyce. Dlatego stary i nierówny asfalt skuliśmy pod nasadzenie zieleni. Najpierw zasialiśmy trawę, żeby narożnik skrzyżowania nie stał całkowicie pusty.
Kilkanaście dni temu trawnik zastąpiliśmy zielenią docelową. Posadziliśmy trzy rodzaje krzewów i bylin – forsycję ‘Maluch’, tawułę brzozolistną i okrywową śliwę karłową o odmianie płożącej, która ma pełnić rolę zielonego dywanu. Do tego doszły trzy drzewa – grusze drobnoowocowe – które urozmaicają przestrzennie otoczenie budynku. Do nasadzeń wybraliśmy rośliny dekoracyjne charakteryzujące się odpornością na warunki miejskie, mające zwarty pokrój i nie wymagające specjalnych zabiegów.
Sygnalizacja i chodniki
Ściągnięcie asfaltu i nasadzenie w jego miejscu zieleni stanowiły dodatkowe prace, jakie wiązały się z samym skrzyżowaniem. Znajdującą się na nim sygnalizację świetlną w wakacje przebudowaliśmy i włączyliśmy do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Dzięki temu poprawiła się płynność ruchu – „światła” wyposażyliśmy w system czujników, które zbierają informacje o charakterze i natężeniu ruchu pojazdów, a następnie przekazują te dane do systemu sterowania ruchem. Na ich podstawie sygnalizacja ma możliwość automatycznego wyboru optymalnego cyklu świateł. Do ZSZR włączyliśmy także sygnalizacje na skrzyżowaniach ul. Modlińskiej z ulicami Kowalczyka i Żerańską oraz Elektronową.
Dodatkowo w obrębie skrzyżowania ulic Modlińskiej, Płużnickiej i Ekspresowej wyremontowaliśmy chodnik. Wiązało się to z likwidacją barier architektonicznych, co przy tego typu pracach jest już standardem – usunęliśmy wysokie i nierówne krawężniki, zamontowaliśmy płyty ostrzegawcze i pasy prowadzące.
Całość zmian w tym rejonie uzupełniła wymiana chodnika po zachodniej stronie ul. Modlińskiej od skrzyżowania z ul. Płużnicką do ul. Modlińskiej 129. Miejsce asfaltu i starej kostki zajęły estetyczne płyty, trotuar stał się bezpieczniejszy dla pieszych.