Roboty prowadzone na tej ulicy obejmują odcinek od ul. 17 Stycznia do ul. Wawelskiej i składają się z kilku elementów. Po ich zakończeniu ulica stanie się wygodniejsza dla wszystkich użytkowników.
Po obu stronach ulicy trwa budowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. To kontynuacja robót zeszłorocznych: wówczas powstał odcinek od ul. Miecznikowa do ul. Racławickiej. Teraz roboty prowadzone są po wschodniej stronie od ul. Racławickiej do ul. 17 Stycznia i po zachodniej – od ul. Pruszkowskiej do ul. 17 Stycznia (z wyłączeniem odcinka w rejonie jednostki wojskowej, gdzie najpierw muszą zostać zrealizowane prace związane z instalacjami podziemnymi). Prace muszą być prowadzone wolniej i ostrożnie, ze względu na bliskość pomników przyrody – chronionej alei drzew.
Prace toczą się także na wiadukcie nad torami kolejowymi między ul. 1 Sierpnia i ul. Wyjazd. Pasy ruchu zostaną tam zwężone (ich liczba nie zmieni się), a latarnie przesunięte, tak aby po obydwu stronach konstrukcji zmieścił się szeroki ciąg pieszo-rowerowy. W ten sposób niechronieni uczestnicy ruchu zyskają przestrzeń niemal dwukrotnie szerszą niż dotychczas.
Tempa nabierają również prace związane z przebudową sygnalizacji świetlnej. Obecnie trwają roboty na skrzyżowaniach m.in przy ul. Wawelskiej i na ul. Racławickiej. W najbliższych tygodniach obejmą pozostałe skrzyżowania. W sumie obejmą one 9 sygnalizacji (z ul. 17. Stycznia, przy przystanku Leżajska, ul. 1. Sierpnia, ul. Wyględowską, ul. Racławicką, ul. Pruszkowską, ul. księcia Trojdena, ul. Banacha i ul. Wawelską), które zostaną skoordynowane aby osiągnąć efekt „zielonej fali”. W ramach robót wymieniamy również wyeksploatowane urządzenia sterujące i sygnalizatory, zaś sygnalizacja na skrzyżowaniu z ul. Hynka zostanie wymieniona w całości na nową.
Zmiany czekają również skrzyżowanie z ul. Racławicką. Skręt w lewo z Racławickiej w stronę lotniska będzie możliwy z dwóch pasów ruchu (na wydzielonej fazie świetlnej). Na wdrożenie nowego oprogramowanie czekają też skrzyżowania w ciągu ulicy Racławickiej (z ul. Miłobędzką i ul. Do Fortu), gdzie również pojawi się koordynacja.
„Zielona fala” zostanie wprowadzona po zakończeniu robót, czyli na przełomie roku. Wówczas przejezdna stanie się również droga dla rowerów na całym odcinku.