Ceny podane przez firmy, które wzięły udział w przetargu mieszczą się w przedziale 1,5-2,3 mln zł brutto. Na realizację inwestycji planowaliśmy przeznaczyć 1,8 mln zł. Złożone oferty będą teraz analizowane. Po wybraniu najkorzystniejszej i dopełnieniu wszystkich wymaganych formalności, rozpoczną się prace w terenie. Tak jak informowaliśmy, naziemne przejścia na tym skrzyżowaniu pojawią się jeszcze tej jesieni.
Na skrzyżowaniu pojawią się dwa nowe naziemne przejścia – przez Al. Jerozolimskie po zachodniej stronie skrzyżowania, drugie przez ul. Emilii Plater po północnej stronie skrzyżowania. Nowe przejścia będą wyposażone w azyle między jezdniami. Piesi zyskają też dojście naziemne do przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnym. Skrzyżowanie w dalszym ciągu będzie można przekroczyć również pod ziemią – to rozwiązanie wygodne dla osób zmierzających np. na dworzec.
Na zmianach skorzystają nie tylko piesi. Przy przejściach wyznaczone zostaną przejazdy rowerowe. W kierunku północnym połączą się one z pasami rowerowymi istniejącymi na ul. E. Plater, zaś na odcinku od Nowogrodzkiej do Al. Jerozolimskich zostanie dopuszczony dwukierunkowy ruch rowerów. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie przekroczyć rowerem Al. Jerozolimskie. W ramach inwestycji wprowadzimy też kilka usprawnień dla kierowców – na skrzyżowaniu pojawią się wyspy kanalizujące ruch, wyznaczymy też pasy prowadzące, które ułatwią opuszczenie skrzyżowania. Dostosujemy też program sygnalizacji do natężenia ruchu w poszczególnych kierunkach.