Zarząd Dróg Miejskich na bieżąco dostosowuje normy działania, zarówno do zmieniających się potrzeb rynku, jak też oczekiwań mieszkańców Warszawy. Chcemy cały czas podnosić standard pracy, stąd decyzja o przyjęciu systemu zarządzania jakością zgodnego z wymogami nowej normy ISO 9001:2015.
System oparty na normie ISO 9001:2015 pozwala na usprawnienie procesów zarządzania jednostką. Przyczynia się do usprawnienia komunikacji wewnątrz organizacji, jasnego podziału obowiązków i odpowiedzialności, zwiększenia efektywności i lepszego wykorzystania potencjały kadry i pracowników.
Od kilku lat prowadzimy politykę usprawniania obsługi w naszym urzędzie. Działamy zgodnie z prawem i etyką, chcielibyśmy, aby każdy mieszkaniec mógł jak najszybciej załatwić w naszym urzędzie swoją sprawę. Zależy nam na podnoszeniu kwalifikacji naszych pracowników po to, aby każdy mógł być sprawnie w urzędzie obsłużony, a każda zawiłość prawna jak najszybciej rozwiązana i wytłumaczona. Dążymy do stworzenia urzędu przyjaznego dla mieszkańca, w którym sprawy są załatwiane bez problemów, a jeśli takie się pojawią, mieszkaniec może liczyć na naszą pomoc w ich rozwiązaniu. Usprawniamy system wydawania abonamentów, identyfikatorów, czy innych decyzji, jak również wprowadzamy nowe rozwiązania poprawiające obsługę.
Dzięki wprowadzeniu dedykowanych konkretnym sprawom adresów mailowych, kontakt z nami jest jeszcze prostszy. Jesteśmy otwarci dla mieszkańców. Dyrektorzy ZDM spotykają się z zainteresowanymi osobami na specjalnie wyznaczonych dyżurach. W 2016 roku uruchomiliśmy specjalna usługę powiadomień za pośrednictwem wiadomości sms. Każdemu mieszkańcowi, który składa u nas wniosek o wydanie abonamentu parkingowego lub identyfikatora, wysyłamy smsa informującego o zbliżającym się terminie ważności abonamentu lub o możliwości odebrania identyfikatora.
Jakość świadczonych przez nas usług jest na bieżąco kontrolowana przez zewnętrznych audytorów. Potwierdza to certyfikat przyznany nam przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji. To obiektywna wersyfikacja, dzięki której każdy mieszkaniec ma pewność, że działania urzędu są zgodne z prawem i międzynarodowymi standardami norm ISO. Obiecujemy, że w tym roku w dalszym ciągu będziemy starali się podnosić jakość świadczonych przez nas usług i stale będziemy unowocześniać urząd jako miejsce przyjazne przede wszystkim dla mieszkańca.