Inwestycja obejmowała ulicę Radzymińską na odcinku Karkonoszy-Bystra oraz ul. Bystrą na odcinku Radzymińska-granica miasta. Zakres prac był bardzo szeroki i zakładał wybudowanie nowych dróg rowerowych, remont chodników i przystanków autobusowych oraz jezdni. Przebudowana została również sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne. Pojawiło się także więcej zieleni.
W pierwszym etapie prac ulica Radzymińska zyskała nową nawierzchnię jezdni i przystanki autobusowe, które zostały przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, pojawiły się też specjalne krawężniki, ułatwiające podjazd autobusu. W tym roku, w kolejnym etapie wybudowaliśmy drogi dla rowerów oraz wyremontowaliśmy chodniki, jezdnie serwisowe i oświetlenie na odcinku od ul. Karkonoszy do ul. Bystrej. Wybudowany został też mostek dla pieszych i rowerów nad Kanałem Zaciszańskim. Równocześnie powstała droga dla rowerów i chodnik wzdłuż ul. Bystrej do granicy z Ząbkami.
Wyremontowane chodniki i nowa zieleń
Chodniki na całym odcinku objętym inwestycją zostały wyremontowane. Ułożyliśmy nowe płyty chodnikowe, obniżone krawężniki i płyty ostrzegawcze na skrzyżowaniach. Stara nawierzchnia była mocno wyeksploatowana i wymagała remontu. Od teraz piesi mogą korzystać z nowego i równego chodnika. Poprawi to przede wszystkich ich bezpieczeństwo, ale też wygodę. Na wyremontowanej ulicy jest również dużo więcej zieleni. Podczas prac posadziliśmy 44 drzewa i liczne krzewy.
Nowa sygnalizacja i oświetlenie
Remont zakładał również przebudowę sygnalizacji świetlnej i oświetlenia. Sygnalizacja została dostosowana do pracy w pełnej koordynacji. Dzięki odpowiednim programom sygnalizacji i wprowadzeniu algorytmów koordynacyjnych, możliwe będzie uzyskanie efektu „zielonej fali”. Wprowadzona została również automatyczna detekcja dla pieszych i rowerzystów. Na Radzymińskiej i Bystrej pojawiły się również 144 nowe i wyremontowane latarnie, które w znaczący sposób poprawią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.
Bezpieczniej i wygodniej dla rowerów
Na przebudowie na pewno skorzystają rowerzyści. Łącznie wybudowaliśmy ponad 4 km nowych dróg dla rowerów. Oprócz bezpieczeństwa, zadbaliśmy też o komfort użytkowników. Zgodnie z przyjętymi standardami droga jest asfaltowa i ma zachowaną ciągłość na wjazdach bramowych. Na wszystkich skrzyżowaniach zostały wyznaczone przejazdy rowerowe. Tam gdzie trasa rowerowa przecina ulice lokalne, przejazd rowerowy i towarzyszące mu przejście dla pieszych zostały wyniesione (poprowadzone po grzbiecie progu zwalniającego). Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną zostały ustawione specjalne podpórki zapewniające wygodne oczekiwanie na zielone światło.