Na kilometrowym odcinku ul. Czecha ułożymy ponad 8,5 tys. mkw. nowego asfaltu. Poprawimy też bezpieczeństwo w rejonie skrzyżowania z ul. Sejmikową. W ostatnich latach doszło tu do kilkudziesięciu niebezpiecznych zdarzeń drogowych.
Trwające właśnie prace, to drugi etap remontu ul. Czecha. W zeszłym roku nowy asfalt ułożyliśmy na północnej jezdni, od skrzyżowania ul. Trakt Brzeski z 1 Praskiego Pułku i Jana Pawła II w Wesołej do skrzyżowania ul. Czecha z Kościuszkowców i Kajki w Wawrze.
Zrywamy asfalt
Prace zwyczajowo rozpoczęły się od wdrożenia czasowej organizacji ruchu oraz zrywania wyeksploatowanej warstwy asfaltu. Po zakończeniu tego etapu, przejdziemy do układania nowej nawierzchni.
Warto podkreślić, że ulica Czecha jest drogą prowadzącą ruch ponadlokalny oraz tranzytowy. Według przeprowadzonych przez nas pomiarów, natężenie ruchu w kierunku wschodnim dochodzi do 1739 pojazdów na godzinę. Dlatego też nawierzchnia jezdni będzie odpowiednio wzmocniona – szczególnie z uwagi na wysokie natężenie ruchu samochodów ciężarowych oraz autobusów transportu publicznego. W tym celu użyjemy specjalnej siatki stalowej. Ma ona sześciokątne oczka i wykonana jest z podwójnie splatanego drutu. Specjalnie opracowana technologia sprawia, że jest ona wyjątkowo elastyczna. Tego typu rodzaj siatki traktowany jest jako chroniąca podbudowę warstwa konstrukcyjna jezdni. Wykorzystuje się ją głównie na trasach wylotowych, tam, gdzie samochody rzadko się zatrzymują.
Nie tylko asfalt
Oprócz naprawy nawierzchni jezdni, na ul. Czecha poprawimy też bezpieczeństwo. W rejonie skrzyżowania z ul. Sejmikową zmienimy geometrię drogi na pasie do skrętu w prawo. Takie rozwiązanie jest spowodowane licznymi niebezpiecznymi zdarzeniami. W tym miejscu kierowcy wypadali na wyspę dzielącą – od 2020 roku zanotowaliśmy w sumie 48 takich zdarzeń.
Projekt zakłada wprowadzenie szykany na pasie do skrętu w prawo – wymusi to zmniejszenie prędkości przed wjazdem w ulicę Sejmikową. Dodatkowo przed przejściem dla pieszych wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Długa gwarancja, dobra cena
W przetargu na remont południowej jezdni ul. Czecha wpłynęły w sumie 3 oferty w przedziale od 3,1 do 3,8 mln zł. Oferty złożone przez firmy PORR (3,3 mln zł) oraz WEGARTEN (3,1 mln zł) zostały odrzucone ze względów formalnych. Wybraliśmy jednak tę od firmę Colas Polska o wartości 3 855 749,52 – oferta spełniła wszystkie wymogi, a cena mimo tego, że najwyższa, to i tak wciąż poniżej kosztorysu. Co ważne, Colas Polska udzieli na wykonane prace aż 84 miesiące gwarancji.