Mokotów 2016 - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Mokotów 2016

Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!

Projekt skupia się na komforcie pieszych oraz rowerzystów, zachęcając tych drugich do porzucenia chodników na rzecz jezdni. Zakłada wyznaczenie pasów i kontrapasów rowerowych oraz przejść dla pieszych z azylami w rejonie ulic Puławska / Wiktorska / Wołoska / Batorego. Na tej ostatniej powstanie droga dla rowerów na brakującym odcinku od ul. Wiśniowej do al. Niepodległości.

Rowerowa i piesza alternatywa dla Puławskiej - od Morskiego Oka po plac Unii

Projekt stworzy alternatywę dla Puławskiej, pozwalając rowerzystom jechać przez Park Morskie Oko i równoległymi, spokojnymi ulicami lokalnymi aż do Placu Unii Lubelskiej. Trasa będzie połączona z istniejącym pasem rowerowym na Goworka i drodze dla rowerów przy Waryńskiego. Przy okazji poprawione zostanie bezpieczeństwo na przejściu i przejeździe przez Puławską.

Wymiana nawierzchni chodnika

Wymiana nawierzchni chodnika przyległego do ogrodzeń posesji Karłowicza 18, Madalińskiego 92A i 92 oraz Łowicka 39A, między ulicami Karłowicza i Łowicką.

Najkrótsza ścieżka rowerowa: łącznik Wielicka i Domaniewska

Obecnie rowerzyści mogą dojechać drogą dla rowerów wzdłuż ul. Rolnej, Bukowińskiej i Domaniewskiej do al. Niepodległości. Zamiast jechać dalej tą ruchliwą ulicą, będą mogli kontynuować jazdę równoległą Wielicką i Krasickiego. Zostanie zbudowany kilkumetrowy łącznik umożliwiający wjazd z drogi dla rowerów na uliczkę parkingową.

Pasy rowerowe na Idzikowskiego i remont chodnika też.

Ulica Idzikowskiego jest dobrym połączeniem dla rowerzystów jadących z Dolnego Mokotowa do pracy na Służew, Mokotów lub Ochotę. W porze korków kierowcy nie pozostawiają rowerzystom odpowiedniego miejsca do jazdy. Projekt ma również na celu naprawę chodnika będącego w złym stanie, stanowiącego istotną trasę dla pieszych chcących spacerować w parku Królikarni.

Spokojne i bezpieczne ulice Mokotowa dla pieszych i rowerzystów

Na Mokotowie jest dużo niebezpiecznych przejść dla pieszych a wielu rowerzystów jeździ po chodnikach, bojąc się korzystać z jezdni. Naprawmy to! Dzięki projektowi powstanie 20 bezpiecznych przejść dla pieszych, pasy rowerowe na 4km ulic, 400 nowych miejsc postojowych dla aut, uspokojony zostanie ruch uliczny. Będzie spokojniej i bezpieczniej, skorzystają wszyscy.

Ach, jak wygodnie - na Bartyckiej i Wale Wiślanym

Projekt zakłada stworzenie legalnych miejsc parkingowych przy ul. Bartyckiej oraz ułatwienia pieszym i rowerzystom wchodzenia i wjeżdżania na wał wiślany. Legalne miejsca parkingowe zastąpią nielegalne zastawianie chodników i pasów zieleni, a wjazd na wał z ulicy Ku Wiśle będzie wygodnym i bezpiecznym sposobem dotarcia do atrakcyjnej trasy pieszo-rowerowej stworzonej na wale.

Powered by Projectic.pl