O planach budowy rond w 2024 roku pisaliśmy na początku stycznia. Nadszedł czas na ich realizację. Wykonawca rond – firma Krol – rozpoczęła budowę obu w pierwszej połowie sierpnia. Na skrzyżowaniu ulic Augustówka i Zawodzie kierowcy nie napotkają na razie na większe utrudnienia. Prace toczą się poza jezdnią i dotyczą kanalizacji deszczowej. Na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej trwają z kolei prace przy ciepłociągu, które powinny zakończyć się do końca miesiąca. Tam też utrudnień należy się spodziewać – południowy wylot skrzyżowania został zamknięty.
Zielone rondo na Żoliborzu
Rondo na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej to inwestycja, o którą apelowali mieszkańcy pobliskich osiedli. W audycie przejść dla pieszych zebra przez ul. Krasińskiego otrzymała ocenę 1 (w skali od 0 do 5). Podstawowym celem skrzyżowań o ruchu okrężnym jest natomiast zwiększenie bezpieczeństwa. Ronda wymuszają zachowanie przepisowej prędkości, jednocześnie nie wstrzymując ruchu. Tak będzie i w tym przypadku.
Ponadto doświetlimy wszystkie przejścia dla pieszych znajdujące się w sąsiedztwie ronda. Dodatkowo te na wlotach, po których jeżdżą autobusy, zostaną wyposażone w azyle. Samo rondo o średnicy 26 metrów będzie miało wyspę centralną, nieprzejezdną, dzięki obsadzeniu jej krzewami. Na narożnikach skrzyżowania zasadzone zostaną krzewy okrywowe. Dodatkowo wzdłuż pasa drogi stanie 7 nowych drzew, które będę uzupełnieniem istniejącego już tam szpaleru.
Zgodnie z obowiązującymi zasadami trzy bezzatokowe i wyposażone w wiaty przystanki autobusowe umieszczone zostaną za rondem. Dodatkowo w obszarze skrzyżowania uzupełnimy infrastrukturę rowerową.
Wartość inwestycji to ponad 6,5 mln zł.
Skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Przasnyskiej przed budową ronda:
Skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Przasnyskiej w trakcie budowy ronda:
Bezpieczniej na mokotowskim skrzyżowaniu
Audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych bezlitosny był również dla okolic skrzyżowania ulic Augustówka i Zawodzie w pobliżu elektrociepłowni Siekierki. Miejsce jest niebezpieczne z uwagi na duży ruch ciężarówek, brak chodników i zieleń ograniczającą widoczność. Zebra przez ulicę Augustówka otrzymała najniższą notę, a audytor zaleciał stworzenie w tym miejscu ronda.
Będzie ono miało 27 metrów średnicy, jego wyspa i narożniki, podobnie jak na Żoliborzu, zostaną obsadzona krzewami. Przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania wyposażymy w azyle i doświetlmy. Przystanki autobusowe przeniesiemy za rondo.
Wartość inwestycji to ponad 8,2 mln zł.
Skrzyżowanie ulic Augustówka i Zawodzie przed budową ronda:
Skrzyżowanie ulic Augustówka i Zawodzie w trakcie budowy ronda:
Informacja o dofinansowaniu
Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Augustówka z ul. Zawodzie w m.st. Warszawie otrzymała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Wartość dofinansowania: 7 871 873,57 zł
- Wartość projektu: 8 286 182,70 zł
- Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa
- Jednostka realizująca: Zarząd Dróg Miejskich
Budowa ronda ul. Krasińskiego z ul. Przasnyską w m.st. Warszawie otrzymała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Wartość dofinansowania: 6 191 142,10 zł
- Wartość projektu: 6 516 991,68 zł
- Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa
- Jednostka realizująca: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja
Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w połowie marca i następnie zaktualizowany o nowe istotne informacje w połowie kwietnia (po otwarciu ofert w przetargu) oraz w połowie maja (wybór wykonawcy), w drugiej połowie czerwca (podpisanie umów) i w drugiej połowie sierpnia (rozpoczęcie prac).