Bezpieczny Ursynów - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

19-11-2019

Bezpieczny Ursynów

Rozpoczęliśmy budowę sześciu sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych wzdłuż al. KEN. Nowe światła, które wybudujemy do końca tego roku to kolejny element naszych działań związanych z poprawą bezpieczeństwa w Warszawie.

al. KEN

Poprawa bezpieczeństwa, zwłaszcza wśród pieszych, jest najważniejszym zadaniem, jakie sobie stawiamy. Od kilku lat konsekwentnie przebudowujemy infrastrukturę drogową tak, aby podnieść bezpieczeństwo. Daje to widoczne efekty: na warszawskich ulicach ginie coraz mniej osób. Kiedy w roku 2013 zginęły na stołecznych drogach 74 osoby, po sześciu latach, w roku 2018 mieliśmy już „tylko” 43 ofiary śmiertelne. To spadek o ok. 40 proc. Trudno jest jednak mówić o ludziach jak tylko o statystyce: każda ofiara to o jedna za dużo, to także dramat rodziny i najbliższych. Dlatego, uspokajając ruch drogowy i przebudowując infrastrukturę, dążymy do tego, aby w przyszłości w Warszawie nie zginęła ani jedna osoba. Kolejnym krokiem w tę stronę jest budowa sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych przez al. KEN.

Nowe sygnalizatory będą wyposażone w automatyczną detekcję i skoordynowane z istniejącymi sygnalizacjami. Pojawią się na sześciu przejściach wzdłuż al. KEN: dwie w rejonie ul. Koński Jar, przy ul. Telekiego, ul. Jeżewskiego oraz nr 81 i nr 101. Prace te są możliwe dzięki dodatkowym środkom od Rady Warszawy i władz dzielnicy. Ich zakończenie przewidujemy jeszcze w tym roku.

Będzie bezpieczniej

Jak wynika ze statystyk wypadków, pomiarów prędkości i audytów przejść dla pieszych, zebry wzdłuż al. KEN są najbardziej niebezpiecznymi na terenie Ursynowa. Przez ostatnie 5 lat doszło do 9 najechań na pieszych, niestety jedno miało skutek śmiertelny. Wszystkie zdarzenia zostały spowodowane przez kierujących pojazdami. Kierowcy nie ustępowali pierwszeństwa pieszemu, nieprawidłowo przejeżdżali przez przejście i nie dostosowali prędkości do warunków ruchu.

Wyniki prowadzonych przez nas pomiarów prędkości w al. KEN (w rejonie metra Stokłosy) wykazały, że dopuszczalną prędkość przekraczało ponad 61 proc. kierowców jadących w kierunku północnym oraz prawie 20 proc. w kierunku południowym. Oznacza to, że w ciągu doby przepisy były łamane przez ponad 11 tys. kierowców.

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w al. KEN prowadzimy od dłuższego czasu. Niebezpieczne przejście dla pieszych przy ul. Artystów zostało wyposażone w sygnalizację świetlną kilka lat temu. W ubiegłym roku wprowadziliśmy również koordynację sygnalizacji świetlnych pomiędzy Doliną Służewiecką a ul. Płaskowickiej. Sygnalizacja jest ustawiona w taki sposób, aby premiować zielonym światłem kierowców jadących z przepisową prędkością.

Budowa sygnalizacji świetlnych w al. KEN to jedno z wielu, ale nie jedyne z działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa, które realizujemy w całej Warszawie. Aktualnie trwa przebudowa ul. Górczewskiej oraz skrzyżowań ul. Batorego i al. Niepodległości, Przyczółkowej i Drewny czy al. „Solidarności” i Szwedzkiej. Jesteśmy również w trakcie projektowania zmian na ul. Kondratowicza. Spokojniej i bezpieczniej jest już na „obwodnicy” Targówka, gdzie zaproponowane przez audytorów 9 sygnalizacji zastąpiliśmy rondami i azylami dla pieszych.

Nie zapominamy również o kampaniach społecznych, mających na celu zwiększenie świadomości społecznej wśród mieszkańców, a w konsekwencji poprawę bezpieczeństwa na warszawskich ulicach.

Pamiętajmy jednak, że wydane setki milionów złotych, zmiany w organizacji ruchu oraz kampanie społeczne nie będą w stanie skutecznie zabezpieczyć pieszych i zapewnić bezpieczeństwa na stołecznych drogach, jeżeli równolegle nie będzie sprawnej egzekucji przepisów ze strony służb porządkowych. Konieczne są też odpowiednie zmiany legislacyjne, które pozwolą na skuteczną i nieuchronną karę dla kierowców, którzy nie przestrzegają Prawa o ruchu drogowym.

Powered by Projectic.pl