Zbyt często kierowcy, w tym kierujący ciężkimi pojazdami, manewrują w sposób bardzo niebezpieczny w miejscach, w których mogą być pewni, że obok mogą się poruszać piesi. Ma to szczególne znaczenie w przypadku osób starszych, które bardzo często gorzej widzą i słyszą niż osoby młodsze. Ponieważ trudniej im się poruszać, nie mają szans na uniknięcie zderzenia w starciu z nieodpowiedzialnym kierowcą.
W 2022 r. doszło w Warszawie do 91 potrąceń osób w wieku 60 lat i więcej. 45 z nich miało miejsce na przejściach dla pieszych, aż 19 na chodnikach, do tego 7 miało miejsce na parkingach. W ich efekcie 8 seniorów zginęło a 83 odniosło obrażenia.
W ubiegłym roku nie doszło w stolicy do śmiertelnego potrącenia na chodniku (choć w poprzednich latach były takie przypadki). Mimo to w marcu ubiegłego roku, w przeciągu tygodnia, 57-latka został przejechana na placu manewrowym przez kierowcę forda transita, a 82-letnia pani na parkingu przez kierowcę mercedesa. Obaj kierowcy cofali. Obie kobiety zmarły w wyniku obrażeń.
Osoby starsze poruszają się po ulicach bardzo uważnie. Spośród wspomnianych 91 wypadków, zostały uznane za winne ich spowodowania tylko sześciokrotnie. Aż 85 razy winny okazał się kierujący pojazdem.